Sökning: "adaptive selling"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden adaptive selling.
1. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
2. Robust BECCS deployment strategies under deep uncertainty : A case study of Stockholm Exergi
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The most recent IPCC assessment shows that negative emissions (NEs) and carbon dioxide removal (CDR) technologies are becoming increasingly important in scenarios that limit global warming to 2 °C or lower. In these scenarios, one key set of CDR technologies is bioenergy carbon capure and storage (BECCS). LÄS MER
3. Stochastic Adaptive Robust Approach in the Optimal Bidding Behavior of a Virtual Power Plant in the Multi-Market Setup
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Hydropower in Sweden is a powerful and efficient source of energy due to its flexibility, usually used to balance the Swedish power system. With the transition of power system into more intermittent power sources, the role of hydro-power as producers will become more important. LÄS MER
4. The influence of COVID-19 on the trajectory of tourism businesses with respect to climate change mitigation : Case study: Northern Dalarna region, Sweden.
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : This research study is based on the way COVID-19 has affected the tourism businessesof the northern Dalarna region, Sweden. Moreover, how they responded to the crisis andif this response involved reconsidering their way of selling their touristic products. LÄS MER
5. Säljarens förmåga att visa förståelse och empati i interaktionen med kund : En kvalitativ studie om den affektiva och kognitiva empatin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att skapa bättre förståelse för hur en säljare förmedlar empati för kunden i en säljrelation. Tidigare forsknings uppmärksamhet för förståelsen och empatins påverkan utgör grunden till att vi mer specifikt vill undersöka; hur kunden uppfattar att fastighetsmäklaren förmedlar affektiv respektive kognitiv empati i en säljrelation. LÄS MER