Sökning: "communal school"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden communal school.
16. Mobbning och frihet : En kvantitativ studie om inre Locus of controls påverkan på högstadieelevers behov av att mobba
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Mobbning har varit ett problem i skolor under en lång tid och det är något som är ett problem runt om i svenska skolor än idag. Kommunala skolor bygger mycket på planering och struktur, och efter ett uttalande från en amerikansk journalist som menade att man genom att öka elevers frihet och självstyre, skulle kunna påverka deras behov av att ta sig mer frihet genom att mobba andra. LÄS MER
17. Musikskolan - fritidsintresse eller utbildning? En jämförelse mellan musikskolor i Sverige och Finland ur lärar- och elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This thesis is investigating how teachers and students experience their time at music schools in Sweden and Finland. The purpose of this study is to see how teachers and students in both countries see their education, with their structural differences. LÄS MER
18. Slakthusområdet lärocenter : Examensarbete
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The starting point for this project was the changing role and status of the school as an institution over time. Concepts such as ”power” and ”status” has influenced the work. I have designed a building that position itself as the main building, complemented by the already existing school structures in the area. LÄS MER
19. I spänningsfältet mellan mätbarhet och meningsskapande : - diskurser om kvalitet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to explore discourses that emerge in texts in pre-school quality reports from 2011-2015 and how pre-school practitioners talk about quality in pre-school. Because of the complexity of the concept of "quality" the study is limited to focus on and explore discourses about quality in preschool that emerge in texts where preschools make a comprehensive analysis and assessment of their educational activity and quality. LÄS MER
20. Understanding Illiberal Peace-building: an Analysis of Conflict, Peace and Reconciliation in North Maluku Province, Indonesia
Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen; Lunds universitet/Master of Science in Development Studies; Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The main research problem in this thesis is the lack of a holistic understanding of how neo-patrimonialism, colonial legacies, decentralisation, illiberal peace-building and the revitalisation of traditional reconciliation practices have affected conflict, peace and development in North Maluku Province (NMP). This is important to study, given the negative impacts inherent in the conflict-development nexus. LÄS MER