Sökning: "employer branding swedbank"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden employer branding swedbank.

  1. 1. Employer Branding - Ett managementkoncept : En kvalitativ studie om översättning, tillämpning samt kommunikation av konceptet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Solvor Pettersen Landvik; Paulina Jansson; [2012]
    Nyckelord :Employer Branding; Translation Theory; Decoupling; Storytelling; Reputation Management; Employer Branding; Översättningsteorin; Löskoppling; Storytelling; Omdömeshantering;

    Sammanfattning : Employer Branding är ett managementkoncept vars primära syfte är att attrahera och behålla personal. Nyinstitutionell teori redogör däremot för att organisationers motiv att översätta samt tillämpa ett managementrecept så som Employer Branding är att framstå som socialt legitima och bra arbetsplatser. LÄS MER

  2. 2. Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Christina Hallén; Hanna Hull; [2011]
    Nyckelord :Employer Branding; Kunskapsintensiva tjänsteföretag; Attrahera personal; Behålla personal;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding. Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). LÄS MER