Sökning: "guld ekonomi"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden guld ekonomi.
11. Det subjektiva värdet av investeringar i Bitcoin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Genomgår pengar en revolution? Ett mycket centralt ämne i ekonomi är pengar, pengar har genomgått många utvecklingar och därmed har även synen på pengar förändrats över tid. Vi har använt varor och råvaror som pengar. LÄS MER
12. Revisorns dilemma med revisionsberättelsen : Tala är silver, tiga är guld?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Utfärdar revisorer anmärkningar i revisionsberättelsen ökar risken att klienter går i konkurs, samtidigt ökar även risken för dem att förlora klienter. Revisorerna står inför ett val om de finner grund för en anmärkning. LÄS MER
13. Från plagg till plagg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De senaste decennierna har visat på en stor ökning av den textila konsumtionen som följd av efterfrågan, samtidigt som den textila återvinningen idag är nästintill obefintlig. Detta leder till att mycket av det textila materialet deponeras istället för att återvinnas, vilket innebär ett stort slöseri av redan befintlig råvara som skulle kunna användas till att skapa nytt textilt material. LÄS MER
14. Textil spillreducering inom konfektionsindustrin : en fallstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Examensarbetet har utförts inom ramen för forskningsprojektet Från spill till guld, som leds av forskningsinstitutet Swerea IVF. Forskningsprojektets mål är att minimera spill inom bland annat textilindustrin. Examensarbetet syftar till att identifiera och minska mängden avfall i form av spill från produktion. LÄS MER
15. Varumärkeslojalitet på den svenska ölmarknaden : En konsumentstudie om relationerna mellan varumärkeslojalitet, upplevd kvalité, varumärkeskännedom och varumärkesassociationer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Title: Brand loyalty in the Swedish beer market: A consumer study about the relations between brand loyalty, perceived quality, brand awareness and brand associations. Authors: Emmelie Gustafsson and Camilla Sjödahl-Essén Supervisor: Ossi Pesämaa Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Purpose: This study aims to study how brand loyalty of three Swedish beer brands is affected by brand associations, brand awareness and perceived quality. LÄS MER