Sökning: "informantintervju"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet informantintervju.

  1. 1. Undersökning av visuell kommunikation om typ 2-diabetes och en designlösning för att främja hälsa och förebygga livsstilssjukdomar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Katarina Dzanan; [2023]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; retorisk analys; informantintervju; typ 2-diabetes; visuell kampanj.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Typ 2-diabetes är en kronisk folksjukdom. Sedan 1980-talet har antalet drabbade individer fyrdubblats globalt. Trenden förväntas fortsätta, även i Sverige. Tidigare studier har visat att visuell kommunkation och visuella kampanjer som lyfter sjukdomen kan öka människors förståelse för sjukdomen. LÄS MER

  2. 2. Stadens gröna hjälpredor - En studie om ekosystemtjänster och hur dessa kan användas i planeringen av urban grön infrastruktur, fallet Lindholmen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Lovisa Elfström; Lina Johansson; [2021-06-23]
    Nyckelord :”grön infrastruktur”; ”ekosystemtjänster”; ”resiliens”; ”social hållbarhet”; ”Lindholmshamnen”; ”planering”;

    Sammanfattning : När städer förtätas ökar också risken för att de sociala och ekologiska hållbarhetsaspekterna prioriteras ned till förmån för exploatering av grå infrastruktur. Detta kan leda till lägre kvantitet såväl som kvalitet för den urbana gröna infrastrukturen, vilket innebär en negativ effekt på den sociala och ekologiska hållbarheten i staden. LÄS MER

  3. 3. Slutdestination: HBTQ-personers inkludering och representation i reklam : En kvalitativ fallstudie om HBTQ-personers uppfattning om normbrytande reklam och sin inkludering i media

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Sandström; Alicia Franzén; [2019]
    Nyckelord :Normbrytande reklam; HBTQ; representation; stereotyper; inkludering;

    Sammanfattning : Reklam och media har en stor påverkan på samhället och består ofta av homogena och stereotypa representationer av människor. Syftet med studien är att undersöka HBTQ-personers uppfattning och åsikter om normbrytande reklam och deras representation i media. LÄS MER

  4. 4. Det sitter i väggarna : En fallstudie om hur kontorsinteriör kommunicerar företags identitet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Jönsson; Emma Andersson; [2019]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; Visuell identitet; Diskursiv-materialitet; Medarbetare Kontor;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur medarbetare hos kommunikationsbyrån Åkestam Holst, uppfattar att kontorets interiör kommunicerar företagets visuella identitet. I teorin om Diskursiv-materialitet diskuterar man huruvida materia är kommunikativt. LÄS MER

  5. 5. Alla kan uppnå mästerskap med rätt förutsättningar! : En kvalitativ studie som undersöker vilka faktorer som påverkar två teams prestationsförmåga

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Jennie Björk; Annina Erholm; [2018]
    Nyckelord :Team; grupputveckling; motivation; ledarskap;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att jämföra och undersöka två team gällande vilka faktorer som kan påverka deras prestationsförmåga i arbetet utifrån fyra centrala områden: kommunikation & konflikter, grupputveckling, ledarskap och motivation. Denna studie undersöker två projektteam med likvärdiga arbetsuppgifter för att beskriva deras upplevelse inom dessa områden. LÄS MER