Sökning: "peer to peer pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden peer to peer pedagogik.

  1. 1. Secondary level EFL teachers’ perceptions, practices, and challenges of implementing CAS in public schools in Nepal. A Narrative Inquiry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Dil Kumar Sijali Magar; [2023-09-11]
    Nyckelord :Continuous Assessment System; CAS; perceptions; experiences; practices; challenges; implementation;

    Sammanfattning : Aim: The objective of my study was to explore the EFL teachers’ perceptions and experiences of using CAS in Nepalese public schools. It was further aimed to explore their current practice of CAS and the potential challenges they have faced in implementing CAS in language teaching. LÄS MER

  2. 2. Elevers attityder gentemot matematik : könsskillnader och påverkansfaktorer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Blomqvist; Clara Martinsson; [2023]
    Nyckelord :matematik; attityder; kön; grundskoleelever;

    Sammanfattning : The purpose of this literature review is to compile and analyze what international researchers say about pupils' attitudes toward mathematics in elementary school. Furthermore, the purpose of the literature review is to investigate whether there are gender differences in the attitudes toward mathematics. LÄS MER

  3. 3. Hur högläsning i klassrummet kan gynna språkinlärning och språkutveckling hos eleverna i åldrarna 6–10 år : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sonia Ölaf; [2023]
    Nyckelord :language learning; language development; literacy; reading-aloud;

    Sammanfattning : This study aimed to analyze scientific articles on reading aloud to see what the research says about the success factors in the classroom that affect ages six to ten years. To investigate the articles for the area of investigation, Eriksson-Barajas et al. (2013) were used as the starting point for the method. LÄS MER

  4. 4. Skolbibliotekariers läsfrämjande arbete riktat mot pojkar : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Derbring; Elisabeth Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Läsfrämjande; skolbibliotekarier; pojkar; läsmotivation;

    Sammanfattning : The aim of this study is to gain insight into how school librarians work with reading promotion activities directed to boys in schools. The two main purposes are to study how the interviewed school librarians’ work with reading promotion directed to boys and how they approach challenges that arise in this work. LÄS MER

  5. 5. Öppet och tillförlitligt? Öppen tillgång och forskningskvalitet i styrdokument vid svenska lärosäten : Kvalitativ datamining ur ett ANT-perspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carl Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Öppen tillgång; vetenskaplig publicering; publiceringskvalitet; aktör-nätverksteori; dokumentstudie;

    Sammanfattning : The overall aim of this master’s thesis is to, with tools offered by Actor Network Theory, study how policies produced by Swedish universities present the actors involved in the practices surrounding open access and quality assuring mechanisms in scientific publishing. The material consists of policies regarding scientific publishing and the ongoing shift towards open access gathered from twenty-two universities in Sweden. LÄS MER