Sökning: "pricing for new products"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden pricing for new products.

  1. 1. The road to an accurate cost estimation in engineer-to-order manufacturing - A case study of cost estimation accuracy within advanced technology development in a defence and security company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lawin Anwar; Sandra Barría Colliander; [2023-07-03]
    Nyckelord :Engineer-to-order; new product development; cost management; cost engineering; cost estimation error; cost overruns; cost estimation accuracy; project management;

    Sammanfattning : Estimating the costs of a project is a vital part of manufacturing organisations as estimations are what set the basis for the price of the products. Precise estimates allow for effective planning and resource allocation, ensuring that the necessary materials, equipment, and personnel are available to complete the project on time and within budget. LÄS MER

  2. 2. Mapping and analysing the current waste paper recycling system in Europe for a new fiber-based packaging material

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Hande Seker Cakal; [2023]
    Nyckelord :Separate waste collection; material recovery; material recycling; extended producer responsibility; fiber-based cushioning packaging; Separat avfallsinsamling; materialåtervinning; utökat producentansvar; fiberbaserad dämpningsförpackning;

    Sammanfattning : Fiber-based packaging has emerged as an alternative to plastic packaging, driven by concerns regarding environmental impact and excessive usage of plastic. In response to market trends favouring circular packaging solutions, Stora Enso is preparing to introduce Papira, an innovative fiber-based cushioning packaging material, in Europe. LÄS MER

  3. 3. Produktlivscykeln på en digital marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elliot Setterberg; Oliver Thor; [2023]
    Nyckelord :Produktlivscykeln; Produktlansering; Produkt cannibalism; After sale services; Brand equity; Ansoff matrisen; Dataspel;

    Sammanfattning : Att ha en framgångsrik produkt som fortsätter att växa på dagens marknad är komplext. På grund av det stora antalet marknadsföringsstrategier som är tillgängliga för företag som verkar på en global marknad. LÄS MER

  4. 4. Egna märkesvaror och e-handel inom dagligvarumarknaden : Förbättring eller försämring av konkurrensen när egna märkesvaror och e-handel tar marknadsandelar?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jakob Ödborn Jönsson; Edvin Dahl; [2023]
    Nyckelord :The grocery market; own-brand goods; e-commerce; Dagligvarumarknaden; egna märkesvaror; EMV; e-handel;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvarumarknaden kännetecknas av en oligopolmarknad med hög marknadskoncentration. Marknaden domineras av tre aktörer som tillsammans utgör 90% av dagligvarumarknaden. Detta medför att kritik riktats mot dagligvarumarknaden när priserna stigit med mer än 20% i jämförelse med den generella prisökningen på 10%. LÄS MER

  5. 5. Finding duplicate offers in the online marketplace catalogue using transformer based methods : An exploration of transformer based methods for the task of entity resolution

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robert-Andrei Damian; [2022]
    Nyckelord :Transformers; Language Models; Deep Neural Networks; Entity Resolution; Duplicate Detection; Entity Matching; Record Linkage; Contrastive Learning; e-commerce; Transformers; Modèles de langage; Apprentisage en profondeur; Résolution d’entité; Détection de doublons; Apprentisage contrastif; commerce électronique; Transformers; Språkmodeller; Djupinlärning; Entitetserkännande; Dubblettdetektering; Entitetsmatchning; Rekordkoppling; e-handel;

    Sammanfattning : The amount of data available on the web is constantly growing, and e-commerce websites are no exception. Considering the abundance of available information, finding offers for the same product in the catalogue of different retailers represents a challenge. This problem is an interesting one and addresses the needs of multiple actors. LÄS MER