Sökning: "Dataspel"

Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade ordet Dataspel.

  1. 1. Aerob träning versus dataspel : en minnesvärd jämförelse

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Henrik Aldén; Joakim Mossberg; [2015]
    Nyckelord :minne; aerob träning; dataspel;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfte och frågeställningar: Syftet med studien var att ställa aerob träning som aktivitet mot dataspel som aktivitet och jämföra hur bägge dessa aktiviteter påverkar närminnet. Likheter samt skillnader är två frågeställningar som ligger till grund för denna studie. LÄS MER

  2. 2. Immersierande Motivation : Hur immersion upplevs vid lärande spel av yrkesverksamma

    Kandidat-uppsats, Institutionen för industriell ekonomi; Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Evy Paulsson; Jenny Björklöf; [2015]
    Nyckelord : Digitala lärande spel; Hermeneutik; Immersion; Kompetensutveckling; Lärande; Motivation;

    Sammanfattning : Spellärande blir allt vanligare, även inom arbetslivet. Det finns flera olika skäl till varför dataspel som läromedel har ökat i popularitet. Ett av argumenten för spellärande är att de är motiverande. En av motivationsfaktorerna i dataspel är immersion. LÄS MER

  3. 3. Starka kvinnliga action-hjältar : En studie i hur kvinnliga actionhjältar kan porträtteras

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lotta Sörensen; [2015]
    Nyckelord :Kvinnliga; Hjältar; Spel; Porträttering; Grafik; Stereotyper; Dataspel; Action;

    Sammanfattning : Arbetet undersökte vad manliga och kvinnliga spelare föredrar hos en kvinnlig hjälte i ett actionspel. Inledningsvis diskuterades en rad tidigare studier kring genus i spel och annan visuell media. LÄS MER

  4. 4. GEOMETRISKA FORMER I KARAKTÄRSDESIGN : Geometriska formers inverkan på karaktärsroller inom MOBA-spe

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emil Falk; [2015]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; Geometriska Former; Concept art; Grafik; Dataspel; Moba;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftade till att undersöka om Larson m.fl. (2012) teori om kantiga och runda former kan appliceras på silhuetter i ett ovanifrånperspektiv, samt om de kan förmedla hotande eller lättsammare intryck för betraktaren. LÄS MER

  5. 5. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Dataspel.

Din email-adress: