Sökning: "små-N-studie"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade ordet små-N-studie.

  1. 11. Drivkrafterna bakom ett cirkulärt mode : De mest primära drivkrafterna för företag inom klädindustrin mot den cirkulära ekonomin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Johansson; Peder Ahlberg; [2019]
    Nyckelord :Circular economy; circular fashion; drivers; sustainability; change process; Cirkulära ekonomi; cirkulärt mode; drivkrafter; hållbarhet; förändringsarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: De senaste åren har cirkulär ekonomi fått uppmärksamhet och även funnits på den politiska agendan inom Sverige och Europa, tack vare en ökad klimatinsikt. Cirkulär ekonomi syftar på en sluten värdekedja som bör ersätta den linjära värdekedjan då den slutna kedjan fokuserar på hållbarhet. LÄS MER

  2. 12. Modernt beslutsfattande, Människa eller AI : En kvalitativ studie om hur olika faktorer påverkar investerares beslutsfattande kring investeringar i AI-styrda fonder.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Fredrik Nygren; Olof Thelander; [2019]
    Nyckelord :Artificial intelligence; decision making; decision making process; rationality; bounded rationality and intuition; Artificiell Intelligens; beslutsfattande; beslutsfattarprocess; rationalitet; begränsad rationalitet och intuition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har länge forskats kring beslutsfattande och i centrum av forskningen finns människans oförmåga att fatta rationella beslut. I modern tid har AI fått en allt större betydelse och det har uppdagats att AI har möjligheten att överkomma människans oförmåga att fatta rationella beslut. LÄS MER

  3. 13. Den moderna pensionären : Äldre konsumenters användning av modern teknologi i köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Almlöf Hallberg; Kosovare Sadiki; [2019]
    Nyckelord :older consumer; buyers decision making process; technology; online shopping;

    Sammanfattning : How consumers act during the buyers decision making process can change with age. How older consumers use modern technology in the buyers decision making process has however not been given a clear picture by researchers. LÄS MER

  4. 14. Instagrams filter - Jakten efter den perfekta bilden : En studie om hur redigering av en bild kan påverka attityd till ett motiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Miranda Nordholm; [2018]
    Nyckelord :Color theory; Social Media; Instagram; Filter; Image Editing; Bildredigering; Färglära; Instagram; Sociala medier; Filter;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of the thesis is to investigate whether there is any editing combination in the form of different filters published in the Instagram app, which is noticeably different from each other in the form of negative or positive response. Method – In order to obtain answers to the question, the study has sought to anchor as many theories as possible in scientific, published material. LÄS MER

  5. 15. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Camilla Johansson; Tabita Hultqvist; [2017]
    Nyckelord :Informatics; Interaction design; Information architecture; Responsivity; Principles of design; E-commerce; Small-N research; Informatik; Interaktionsdesign; Informationsarkitektur; Responsivitet; Designprinciper; E-handel; Små-N-studie;

    Sammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER