Sökning: "ung företag"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden ung företag.
1. The Science Based Targets initiative: Its impact on the financial results and the determinants to joing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : We are currently experiencing a climate crisis. The planet’s temperature is rising considerably due to the emission of greenhouse gases generated by human activities. This situation poses a challenge for everyone, including companies. Private sector actors are taking actions to mitigate the consequences of climate change, such as global warming. LÄS MER
2. Unga vuxnas möjlighet till integreringi Stockholm : En kvalitativ studie om bostadsmarknadens betydelseför en storstad med framtiden i sikte.
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Syftet med den här studien var att, utifrån tjänstemän inom kompetensförsörjningens synvinkel, få ökad förståelse för på vilka sätt bostadsbrist i Stockholm kan påverka unga vuxnas möjlighet att få en anställning i Stockholm. Syftet har också varit att undersöka på vilka konsekvenser bostadsbrist i sin tur kan få för arbetsgivares kompetensförsörjning. LÄS MER
3. Det traditionella arbetssättet möter den nya generationens attityder: en krock på arbetsmarknaden : En kvalitativ studie om vad som skapar motivation för Generation Z i en monoton arbetsmiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Det traditionella arbetssättet möter den nya generationens attityder: en krock på arbetsmarknaden - En kvalitativ studie om vad som skapar motivation för Generation Z i en monoton arbetsmiljö Författare: Simon Jarl och Olle Salomonsson Handledare: Jean-Charles Languilaire Bakgrund: Effektivitet styr företags sätt att arbeta eftersom konkurrensen pressar företag på marginaler och därmed blir effektivt utförandet av arbetsuppgifter en viktig faktor. På grund av strävan från företag att vara så effektiva som möjligt är det argumenterbart att många jobb idag kan anses som monotona. LÄS MER
4. På gränsen till det illegala:Marknadsföring av det beroendeframkallande ”godiset” : En studie om ungdomars perspektiv på marknadsföringen av vitt snus
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring av hälsofarliga produkter inom områden som till exempel alkohol och tobakhar länge ifrågasatts då det går emot främjandet av folkhälsan. Tidigare forskning tyder på att exponering för marknadsföring av dessa produkter leder till ett ökat konsumtionsbeteende hos unga. LÄS MER
5. Unga på arbetsplatsen- en konst eller en omöjlighet att behålla : En kvalitativ studie om drivande faktorer som får unga högutbildade att stanna på arbetsplatsen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Unga på arbetsmarknaden har på senare år varit ett diskussionsämne, särskilt med tanke på att dagens unga tenderar att byta arbete oftare än äldre generationer. Unga söker bland annat efter nya karriärmöjligheter i syfte om ett rikare CV, vilket den alltmer rörliga arbetsmarknaden är ett bevis på. LÄS MER