Sökning: "värdebaserad design"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden värdebaserad design.

  1. 1. The Influence of Pricing Strategy on the Growth of SMEs : A Case Study in Liberia

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dewah Netta Jackson; Ohabuike Joshua Ajuro; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Influencing of pricing strategy; SMEs growth; Liberia;

    Sammanfattning : Small and Medium Enterprises (SMEs) play a crucial role in the economic development of any nation. However, due to various challenges, including government policies, cost of production, competition, and market demand, SMEs often struggle to survive and grow. Pricing strategy is one of the critical factors determining SMEs' success. LÄS MER

  2. 2. Den trebenta chefen : Första linjens chefer i äldreomsorgens upplevelser av lojalitetskonflikter och deras handlingsutrymme

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Mikaela Lövberg; Emelie Käll; [2023]
    Nyckelord :loyalty conflicts; margin for manoeuvre; first line manager; municipal elderly care; ethical competence; professional judgement; trust-based governance; value-based governance; lojalitetskonflikter; handlingsutrymme; första linjens chef; kommunal äldreomsorg etisk kompetens; professionellt omdöme; tillitsbaserad styrning; värdebaserad styrning;

    Sammanfattning : Kommunen är huvudman för äldreomsorgen vilket innebär att organisationen är politiskt styrd. Att arbeta som första linjens chef inom äldreomsorgen är därmed ett komplext uppdrag där flera olika perspektiv konstant måste tas i beaktning. LÄS MER

  3. 3. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER

  4. 4. Representation and Efficient Computation of Sparse Matrix for Neural Networks in Customized Hardware

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lihao Yan; [2022]
    Nyckelord :Convolutional neural networks; Sparse matrix representation; Model compression; Algorithm-hardware co-design; AlexNet; Konvolutionella neurala nätverk; Sparsam matrisrepresentation; Modellkomprimering; Algoritm-hårdvarusamdesign; AlexNet;

    Sammanfattning : Deep Neural Networks are widely applied to various kinds of fields nowadays. However, hundreds of thousands of neurons in each layer result in intensive memory storage requirement and a massive number of operations, making it difficult to employ deep neural networks on mobile devices where the hardware resources are limited. LÄS MER

  5. 5. Towards a Method for Utilizing Value-based pricing on Smart Services

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oskar Andreasson; Per Ole Lambrecht; [2022]
    Nyckelord :Smart Services; Value-based pricing; Revenue Model Design; Value Drivers; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Method Development.; Smarta tjänster; Värdebaserad prissättning; Intäktsmodelldesign; Värdedrivare; Willingness To Pay; Customer Perceived Value; Metodutveckling.;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis was to develop a method for how practitioners can utilize value-based pricing of smart services. In order to fulfill this purpose, the following research questions were addressed: RQ1) How can firms identify value drivers for their smart services in order to understand customer perceived value? RQ2) How can firms match the perceived value of their smart service and what type of revenue model to use (i. LÄS MER