Sökning: "values customers perceive"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden values customers perceive.
1. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER
2. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
3. Driving Into the Ecosystem - Service Ecosystem Loyalty in the 2022 Car Industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper aims to add to the novel concept of ecosystem loyalty, specifically applied to the automobile industry. The automotive industry is shifting as part of general trends in sustainability, digitalization, servification, and shifting consumer values. LÄS MER
4. Varumärkesaktivism - Positivt eller negativt för företag? : En fallstudie om hur varumärkesaktivism används i ett företag inom klädbranschen samt hur detta uppfattas av deras kunder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Varumärkesaktivism är en strategi för marknadsföring som har blivit alltmer uppmärksammad på senare år. Det är en form av ställningstaganden där varumärken lyfter samhällsfrågor för att påverka konsumenterna genom marknadsföring som är skapad och upprätthållen av sociala och politiska värderingar. LÄS MER
5. Investigating Perceive Value in B2B Setting
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Value is fundamental in business-to-business marketing, where marketing revolves around the term value. Understanding the value of offering through customers' eyes is important for business success. Due to the subjective nature of value, it's imperative to understand the value based on the customer's individual interpretation. LÄS MER