Sökning: "Varumärkeskärlek"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskärlek.

  1. 1. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesrelationer & Covid-19

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Blom; Julia Walde; [2021]
    Nyckelord :varumärkesrelationer; CBR; need-to-belong; förändrade levnadsvanor; Covid-19; Business and Economics;

    Sammanfattning : Människor kan utveckla betydande och långvariga relationer till varumärken för att hantera känslomässig ensamhet. Dessa varumärkesrelationer kan liknas vid interpersonella relationer eftersom det uppstår liknande emotionella band mellan parterna. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeslojalitet : en kvalitativ studie med inriktning på konsumenters kärlek och relationer till modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Damberg; Rebecca Palm; [2019]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand love; Brand trust; Brand identification; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Varumärkesförtroende; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Framväxten av flertalet detaljhandelsalternativ har resulterat i att modemarknaden blivit allt mer konkurrensutsatt vilket lämnar konsumenten till oändligt många valmöjligheter. Den föränderliga lojaliteten gentemot varumärken innebär flertalet utmaningar för företag att särskilja sig från mängden och erbjuda konsumenten värde för att därmed ha möjlighet till att upprätthålla en långvarig relation med konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Hur du får dina kunder att älska dig mer: En kvantitativ studie som visar hur event som marknadsföringsmetod och med ett varumärke som avsändare kan öka eventbesökarens upplevda varumärkeskärlek

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linnea Bengtzing; Jenny Boberg; [2013]
    Nyckelord :Brand Love; Event Marketing; Brand Identification; Sense of Community;

    Sammanfattning : Event marketing has during the last decade become a wide spread marketing method. This is because the marketing clutter has increased heavily during the past years and brands are looking for new ways to reach their target audience. LÄS MER