Entreprenörers och kreatörers produktplacering via positionering

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

Sammanfattning: Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur en entreprenör/ kreatör produktplacerar i bästa mån för att överleva i modebranschen. Metod: Kvalitativ med intervjuer som bas för empirin. Slutsats: Med hjälp av en positioneringsmodell kan entreprenören/kreatören ta ställning till sina konkurrenter och placera sin produkt till den tänkta målgruppen. Teorin hjälper företagare att strukturera upp en annars komplex hantering som i nystartade företag ”bara sker”. Nyföretagare i Borås ser ljust på sin framtid, då marknaden är i förändring, de jobbar för ett Textil-Borås och de tror att det kommer bli lättare att vara företagare i framtiden då de byggt på sin kunskap och lyckats skaffa sig rutiner. Engelsk titel: The entrepreneur’s and the creator’s product placement with a positioning theory.Engelska nyckelord: Positioning, product placement, small company, textile industry.Sammanfattning på engelska: The purpose of this paper is to investigate how an entrepreneur / designer place the product correct on the market in best way for survival in the fashion industry. Conclusion: By using a positioning model, the entrepreneur / creator can consider their rivals and competitor and put their own product to the intended customer. The theory helps business owners to structure an otherwise complex management in start-up companies, that otherwise “just happens”. These entrepreneurs of Borås are optimistic about their future. The market is in transition, they work towards a “Textile Borås” and they believe it will be easier to be a small company owner in the future since they have built-up their knowledge and succeeded in establishing routines.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)