Sökning: "Apparel stores"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Apparel stores.

  1. 11. Är mer exponerade företag bättre på att hållbarhetsredovisa än mindre exponerade företag? : En innehållsanalys av 15 företag i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Linda Peterson; Hanna Järner; [2017]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Global Reporting Initiative; exposure; apparel industry; e-commerce; Hållbarhetsredovisning; Global Reporting Initiative; exponering; klädindustrin; e-handel;

    Sammanfattning : Det finns i dagsläget inget tvingande regelverk kring hållbarhetsredovisningar vilket innebär att företag kan utforma sin information på vilket sätt de vill, om de ens väljer att ge ut någon alls. Organisationen Global Reporting Initiative (GRI) arbetar med att förbättra ramverket för hållbarhetsredovisningar och ger med anledning av detta ut riktlinjer kring vad en hållbarhetsredovisning bör innehålla inom de tre områdena ekonomi, miljö och social påverkan. LÄS MER

  2. 12. Experiential Marketing and Customer Experience - How apparel stores build customer experience and interaction using in-store touchpoints

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Emma Nyberg; Mathias Soini; [2017]
    Nyckelord :Experiential Marketing; Customer Experience; Touchpoints; Apparel stores; Sensory marketing;

    Sammanfattning : Abstract Purpose:The purpose of this study is to explore in-store touchpoints that help creating a positive customer experience in apparel stores. The aim of this thesis is to provide further insight that may be used for implementation of experiential marketing in stores. LÄS MER

  3. 13. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER

  4. 14. Online visual merchandising : På e-handelssidor riktade mot den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Berggren; Klara Nordin; [2015]
    Nyckelord :Visual merchandising; e-commerce; online visual merchandsing; online path finding assistance; environment; manner of product presentation; Visual merchandising; e-handel; online visual merchandsing; konsumentbeteende; navigering; e-handelsmiljö; produktpresentation;

    Sammanfattning : År 2014, var kläder och skor två av de varukategorier som resulterade i flest transaktioner online, i Sverige. Till följd av att e-handeln växer, behöver företag inom modeindustrin utveckla sin visual merchandising online, så att den är lika effektiv som i fysiska butiker. LÄS MER

  5. 15. A Channel Approach to Fashion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Buvari; Tiffany Dosé; Brita Vonstad; [2014]
    Nyckelord :Channel Strategy; Market Channels; Online Stores; Physical Stores; Apparel Industry; Multi-Channel Strategy; Internet;

    Sammanfattning : Background – Previous research has evaluated different distribution systems and chan-nels that companies operate through. However, research primarily has focused on the richness of online channels rather than the value of physical stores. The following report will examine the reasons and implications underlying the choice of channel strategy. LÄS MER