Sökning: "Apparel stores"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden Apparel stores.
6. Sustainability communication in clothing stores : exploring the interplay between attitudes, behaviour and the context of in-store apparel shopping
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : It is acknowledged nowadays that people’s attitudes cannot serve as valid predictors of their behaviour since our growing environmental awareness and concern do not appear to be translated into more conscious consumer behaviour. It is argued that one of the reasons for this discrepancy may be that human behaviour is not determined by motivations alone and the context in which it is performed may substantially affect it. LÄS MER
7. Textilåtervinning och belöningssystem : En kvalitativ studie kring drivkrafterna bakom hållbart konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att textilindustrin växer och konsumtionen ökar är det viktigt att belysa problemet kring hur man ska avyttra kläder man inte längre använder. Bara i Sverige slängs det varje år 7,5 kg textilier per person i hushållssoporna. LÄS MER
8. Multikanalförsäljning: fysisk försäljningskanal och e-handelskanal : En fröjd eller totalt missnöjd?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund I takt med en ökad digitalisering sker handel idag inte endast i fysiska butiker. Fler och fler klädföretag använder idag e-handel som försäljningskanal för att sälja sina produkter, samtidigt som efterfrågan från konsumenter är i ständig förändring. LÄS MER
9. Technologies Enhancing the Customer Experience in Apparel Retail – A Future Study
Master-uppsats, KTH/ProduktinnovationsteknikSammanfattning : I en värld driven av kontinuerliga framsteg inom teknologisektorn, i samband med ökad konkurrens, har detaljhandelslandskapet genomgått en förändring där kundernas förväntningar har förändrats drastiskt. Introduktionen av internet, ”smartphones” och sociala plattformar har resulterat till oöverträffade nivåer av tillgång till enkel kommunikation mellan individer, samt till geografiskt avlägsna klädbutiker som inte tidigare var möjliga att shoppa ifrån. LÄS MER
10. How virtual avatars can be used in E-commerce
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : E-commerce is a rapidly growing phenomenon that constantly attracts new target audiences and finds new fields of application. Some products are popular in the E-commerce and others are considered hard to sell over the web. LÄS MER