Sökning: "Självserviceteknologi SST"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Självserviceteknologi SST.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER

  3. 3. Check in - a tradeoff or a win, win? : Hotellgästens adoption av självserviceteknologi vid incheckning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jessica Ränttilä; Julia Ångman; [2016]
    Nyckelord :Self-service technology SST ; hotel; check in; trigger; technology adoption; Självserviceteknologi SST ; hotell; incheckning; trigger; adoption;

    Sammanfattning : Bakgrund Hotellbranschen står inför utmaningar vad gäller att möta gästens ständigt förändrade förväntningar. För att ligga i framkant i gästerbjudandet satsas mer än någonsin på investeringar i teknologi där implementering av SST är en strategi för att överleva. LÄS MER

  4. 4. Varför väljer kunder självserviceteknologi? : En kvantitativ undersökning utifrån banksektorn

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jonna Kisberg; Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Self-service technology; Självserviceteknologi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Självserviceteknologins (SST) betydelse för företag och kunder ökar i takt med den teknologiska utvecklingen. De många fördelarna SST genererar så som enkelhet, bättre tillgänglighet och möjligheter för kunder att bli oberoende är bara några av många faktorer som spelar in. LÄS MER

  5. 5. Välkomnad av en maskin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kim Hunziker; Simon Loi; Tove Verngren; [2011]
    Nyckelord :självserviceteknologi; servicemötet; hotell; attityder; tjänster; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Tidigare forskning visar på att servicemötet mellan kund och frontpersonal är mycket viktigt för att få tillfredställda och återkommande kunder. Därför är det intressant att studera vad som skulle hända med den mänskliga interaktionen vid servicemötet om den ersätts av självserviceteknologi (SST)? Avgörande vid en framgångsrik implementering av SST för hotell är att gästerna tar till sig den nya tekniken och ser den som är förbättring. LÄS MER