Sökning: "Carlsberg Sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Carlsberg Sverige.

  1. 1. Probably the best improvements in the world : En fallstudie kring prestationsmätning av leverantörer för ett globalt företag i dryckesindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :David Engström; Jonathan Hedenbergh; [2016]
    Nyckelord :Performance measurement; SAP; Supplier Performance; On-time delivery; ranking of supplier; Prestationsmätning; On-time delivery Leveransavvikelser ; Kvalitetsavvikelser; Supplier Performance; SAP;

    Sammanfattning : Bakgrund: Leverantörer har en allt viktigare roll för verksamheter. Med en strävan om att kunna minska lagernivåer krävs det en kontinuerlig påfyllning av lager. För att kunna uppnå det behöver leverantörerna vara flexibla och kunna möta ändringar på kort sikt. LÄS MER

  2. 2. Quality Investigation of Goods in the Beverage Industry : - A case study on continuous quality improvements in a warehouse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Emelie Lindahl; [2015]
    Nyckelord :Logistics; beverage industry; warehouse; quality; Key Performance Indicators KPIs ; continuous improvements;

    Sammanfattning : Despite several developments in logistics that strive to decrease costs, tendencies can be found for increased logistical costs (Pewe, 2011, p. 17). Some factors causing increased system complexity are increased selection and faster market movements. LÄS MER

  3. 3. Ansvarsfull marknadsföring : En studie av Sveriges största ölproducenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Albin Kahn; Victor Matinlassi; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten söker svar på; ”Tar ölproducenter i Sverige sitt ansvar vid marknadsföring av sina produkter, med avseende på konsumentens ålder och produktens negativa effekter?” Intervjuer med Sveriges två största ölproducenter; Carlsberg och Spendrups, samt en genomgång av relevant litteratur ligger till grund för analysen i denna rapport. Resultatet tyder på att de största ölproducenterna i många avseenden är duktiga på att ta ansvar, men att det finns en hel del att göra när det gäller både sociala medier och tv-reklam. LÄS MER

  4. 4. Bridge Over Troubled Water : En studie av två svenska bryggeriers bemötande av intressenter med hjälp av CSR

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Peter Ljung; Marika Muchewicz; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; stakeholder management; bottled water; Spendrups; Carlsberg Sverige; Corporate Social Responsibility; stakeholder management; flaskvatten; Spendrups; Carlsberg Sverige;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Corporate Social Responsibility (CSR) är ett ramverk som beskriver företags sociala ansvar och engagemang. Vidare förknippas CSR även med stakeholder management som handlar om företags bemötande och balansering av sina intressenters intressen. LÄS MER

  5. 5. Paradoxen: socialt ansvar och marknadsföring för försäljning, inte tvunget en David mot Goliat : Nya möjligheter för svenska ölproducenter via sociala medier

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Linda Wikdahl; Hanna Byström; [2011]
    Nyckelord :Social media; social responsibility; CSR; communication; brewery industry; paradox; Sociala medier; socialt ansvar; CSR; kommunikation; bryggeribranschen; paradox;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier ses ha en kraftfull effekt vad det gäller spridning av budskap. Det digitala landskapet skapar nya förutsättningar för företag att interagera med sina intressenter. På senare år har socialt ansvar inom näringslivet kommit att ligga i hetluften och ses alltmer som en skyldighet. LÄS MER