Sökning: "Izla Akan"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Izla Akan.

  1. 1. Lärarens skriftliga respons på elevtexter : Två fallstudier om lärare och grundskoleelevers inställning till respons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Rozalin Ishak; Izla Akan; [2018]
    Nyckelord :Written responses; teachers; students; development; processing; students texts; writing process; guidance; Skriftlig respons; lärare; elever; utveckling; bearbeta; elevtexter; skrivprocess; vägledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur lärarens skriftliga respons uppfattas av elever och hur de arbetar med den samt hur lärare tänker kring skriftlig respons. För att finna svar har vi valt att använda en kombination av en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER

  2. 2. Strategier för motivation : en kvalitativ studie om pedagogiska strategier för elevmotivation inom idrott och hälsa

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Rozalin Ishak; Izla Akan; [2016]
    Nyckelord :strategier; inre motivation; yttre motivation; amotivation; elevers lärande; individanpassning.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar för att motivera omotiverade elever att delta i undervisningen i idrott och hälsa. Studiens frågeställning är: hur arbetar lärare med de elever som saknar motivation i undervisningen idrott och hälsa? Metod Studien har en kvalitativ ansats och bygger på fem lärarintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Lärarens skriftliga respons på elevtexter : Två fallstudier om lärare och grundskoleelevers inställning till respons

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Rozalin Ishak; Izla Akan; [2013]
    Nyckelord :Written responses; teachers; students; development; processing; students texts; writing process; guidance; Skriftlig respons; lärare; elever; utveckling; bearbeta; elevtexter; skrivprocess; vägledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur lärarens skriftliga respons uppfattas av elever och hur de arbetar med den samt hur lärare tänker kring skriftlig respons. För att finna svar har vi valt att använda en kombination av en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER