Sökning: "Lego och kommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Lego och kommunikation.
6. Reimagining Play Reconstructing Education : Exploring discourse in The LEGO Group as Media Producer: A qualitative discourse analysis, examining constructions of children, LEGO self-representation and ideology, and 21st Century education.
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper analyzes how the Lego Group discourse portrays children, education, play, themselves and attempts to reveal corresponding ideologies surrounding the brick. The LEGO Group claim equality, honesty and transparency in their communications, and within their business ecosystem, at their core are their traditional family values, creating an intriguing and multi-layered discourse. LÄS MER
7. Implementation of 3GPP LTE QPP Interleaver for SiLago
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Modern wireless communication systems have seen an increased usage of various channel coding techniques to facilitate improved throughput and latency. Interleavers form an integral part of these coding techniques and play a critical role by making the communication more robust and resilient to noise and other interference. LÄS MER
8. Lava, Lego, Lasersvärd : En fallstudie om barns samarbete i digitala spel på förskolan
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Tillämpningen av information- och kommunikationsteknik i förskoleverksamheten är idag vanligt förekommande, inte minst genom datoranvändning. En del av just datoranvändning på förskolan är barnens bruk av olika slag digitala spel. LÄS MER
9. Kolla vad jag har stjält!
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur konflikter uppstår och hanteras i barns fria lek på en förskola. Vi har använt oss av följande frågeställningar för att uppnå syftet: Hur uppstår konflikter mellan barn och vad utlöser dem? Hur ser konflikternas innehåll och struktur ut? Hur hanterar barnen själva de konflikter som uppstår? Studien utgår från teorier om konflikthantering, lekregler, verbal och icke-verbal kommunikation, immanent pedagogik och självreglering vilka vi använt oss av som analysverktyg. LÄS MER
10. Titta, vad jag har byggt! : En kvalitativ studie kring förskolebarns kommunikation och samspel under legobyggande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Lego – What happens when preschool children construct with Lego? A qualitative study about childrens interactions and communication around constructing with Lego. This study is in part based on my own personal interest in Lego and is also a study about communication, relationship and social competence. LÄS MER