Sökning: "Marcus Fredriksson"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden Marcus Fredriksson.

  1. 16. Manlighet till salu - en studie i hur manlighet och konsumtion porträtteras i magasinen Café och King

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marcus Fredriksson; Malin Vennberg; [2011]
    Nyckelord :självidentitet; mansideal; livsstilsförändring; livsstilsmagasin; konsumtion; manlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Manlighet till salu – en studie i hur manlighet och konsumtion porträtteras i magasinen Café och King Författare: Marcus Fredriksson och Malin Wennberg Universitet: Lunds Universitet Enhet: Medie- och kommunikation Kurs: MKVK02:3 Kandidatuppsats Termin och år: Vt 2011 Institution: Kommunikation och medier (KOM) Handledare: Tobias Linné Sammanfattning: Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att urskilja på vilket sätt manlighet framställs och upprätthålls i förhållande till konsumtion i avsnitten ”Smart” och ”Manual” i magasinen Café och King. Då mannen i dagens samhälle kan sägas leta efter en ny roll har livsstilsmagasin fått en allt större publik. LÄS MER

  2. 17. Investigating Federated Object Naming Service as Directory Service for the Internet of Things

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Fredriksson; Andreas Pehrson; Dennis Sandmark; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The vision of the Internet of Things (IoT) covers not only the well-regulated processes of the supply chain, but also a more diffuse concept of items in the physical world being connected to attributes in the virtual world. Achieving this goal will require unique identification of every item and a homogenous, interoperable, robust infrastructure to provide access to the item’s inherent attributes as well as those acquired as it moves around. LÄS MER

  3. 18. Exponering i skyltfönster : Hur kan företag kommunicera effektivt med konsumenter via ett skyltfönster?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marcus Olsson; Stefan Orbaum Fredriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett skyltfönster är en möjlighet för företag som Telia att marknadsföra sina budskap, produkter och tjänster. En tidigare undersökning har dock visat att det bara är ett fåtal av konsumenterna som faktiskt lägger märke till skyltfönstret i Telia butiken Karlstad. LÄS MER

  4. 19. Den ultimata mannen

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marcus Fredriksson; Niklas Hebrand; [2010]
    Nyckelord :Mediekommunikation; Medieforskning; Medieprogrammet; Genusforskning; Män i massmedia; Populärkultur; medieframställning; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Intressenternas syn på ideella föreningars redovisning

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Christian Bengtsson; Jonas Fredriksson; Marcus Jönsson; [2006]
    Nyckelord :ideell förening; intressent; årsbokslut; kontraktsteori; agentteori;

    Sammanfattning : .... LÄS MER