Sökning: "Martin Andersson handelshögskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Martin Andersson handelshögskolan.

  1. 1. Säkerhet & Människan - Hur olika faktorer påverkar säkerhet och medvetenhet inom verksamheter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Andreas Andersson; Erik Håkansson; Martin Ström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Controllerns utvecklade roll -vägvisaren mot hållbar utveckling?

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Martin Andersson; Marcus Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning - Vad ligger till grund för organisationers redovisning av CSR och vad styr utformningen?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Martin Andersson; Marcus Johansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Audit of Highly Uncertain Accounting Estimates - A Field-based Study of Auditors' Attitudes Towards Proposed Audit Responses in ISA 540

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Christoffer Andersson; Rickard Zetterqvist; [2014]
    Nyckelord :External audit of financial statements; ISA 540; Accounting estimate; Fair value; Estimation uncertainty;

    Sammanfattning : Current audit standards (IAASB 2008b, para. 13) provide auditors with four potential responses to the assessed risks of material misstatements in the audit of highly uncertain accounting estimates. Although research on the audit of such account balances is limited (Griffith et al. 2013, Nusbaum 2007, Martin et al. LÄS MER

  5. 5. Bryggarsalen : Underlag för kommande marknadsföringsinsatser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Louise Andersson; Marie Westerlund; [2011]
    Nyckelord :Resource – based view; marketing orientation; points – of – difference; organizational embedded knowledge;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify the points-of-difference that should form the basis for Bryggarsalen’s future marketing efforts. Bryggarsalen is a newly established conference business in Stockholm. LÄS MER