Sökning: "Peer-teaching"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Peer-teaching.

  1. 1. Vilken inlärningsteori lämpar sig bäst? : en experimentell studie i idrottsundervisning

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Maria Rudner; Madeleine Stegius; [2019]
    Nyckelord :Teaching styles; physical education; peer teaching; direct teaching; school.; idrottsundervisning; skolan; inlärningsmetoder; kamratåterkoppling; direkta instruktionsmodellen.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka vilken effekt har kamratåterkopplingsmodellen har i samband med idrottsundervisning i jämförelse med kontrollgruppen som utövar direkta instruktionsmodellen. Samt vilken av inlärningsteorierna har störst effekt. LÄS MER

  2. 2. Undervisning i DRACON : Fem elevers upplevelser av undervisning i konflikthantering med dramapedagogik som metod

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Hanna Sjöstedt; [2014]
    Nyckelord :Conflict management; Drama as a method; Educational drama; Secondary school program; DRACON International 2005 ; Peer-teaching; DRACON in school; DRACON; Konflikthantering; Drama som metod; Dramapedagogik; DRACON International 2005 ; DRACON i skolan; Kamratundervisning; Skolverkets Rapport 2011; DRACON;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka före detta elevers uppfattning om att få undervisning i DRACON. DRACON är ett konflikthanteringsprogram med drama som metod. LÄS MER

  3. 3. Does working in asymmetrical pairs in class lead to better results than working individually? : A study of an 8th grade English class in Sweden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Susanna Lesné; [2011]
    Nyckelord :asymmetrical pairs; peer teaching; second language acquisition; teaching science; socio-cultural theories;

    Sammanfattning : According to former brain surgeon, Nils Simonson, Swedish schools are wasting their students’ time by using teaching methods that lead to poor memorization, namely reading and listening as separate activities. He instead suggests that the students use methods that lead to better memorization. LÄS MER