Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. KRISHANTERING : Frågan är inte om, utan när!

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Lindberg; Richard Caspar; Philip Savén; [2007]
    Nyckelord :Corporate Crisis Communication; Krishantering; publicicitet; corporate image; stakeholders; risk communication;

    Sammanfattning : Datum: 2007-06-04 Nivå: Examensarbete D Författare: Richard Caspar, Joakim Lindberg & Philip Savén Handledare: Universitetslektor, docent Nils Kinch Titel: KRISHANTERING! Frågan är inte om, utan när! Problemformulering: I litteraturen finns en mängd olika uppfattningar om hur företag bäst skall hantera en kris. Vad som däremot saknas är ett gemensamt förhållningssätt till hur dessa bör hanteras. LÄS MER

  2. 2. Bilköp i blindo? : En studie i hur och varför konsumenter söker olika mängder information vid nybilsköp.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Caspar; Richard Lindeen; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker konsumentbeteende vid köp av en sällanköpsvara, i detta fall en bil. Syftet är att undersöka om ett urval av bilföretaget X's konsumenter agerar enligt Schmidt och Spreng's teori om informationsinhämtning. LÄS MER