Sökning: "Självserviceteknologi SST"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Självserviceteknologi SST.
1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER
2. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER
3. Check in - a tradeoff or a win, win? : Hotellgästens adoption av självserviceteknologi vid incheckning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Hotellbranschen står inför utmaningar vad gäller att möta gästens ständigt förändrade förväntningar. För att ligga i framkant i gästerbjudandet satsas mer än någonsin på investeringar i teknologi där implementering av SST är en strategi för att överleva. LÄS MER
4. Varför väljer kunder självserviceteknologi? : En kvantitativ undersökning utifrån banksektorn
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Sammanfattning Självserviceteknologins (SST) betydelse för företag och kunder ökar i takt med den teknologiska utvecklingen. De många fördelarna SST genererar så som enkelhet, bättre tillgänglighet och möjligheter för kunder att bli oberoende är bara några av många faktorer som spelar in. LÄS MER
5. Välkomnad av en maskin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Tidigare forskning visar på att servicemötet mellan kund och frontpersonal är mycket viktigt för att få tillfredställda och återkommande kunder. Därför är det intressant att studera vad som skulle hända med den mänskliga interaktionen vid servicemötet om den ersätts av självserviceteknologi (SST)? Avgörande vid en framgångsrik implementering av SST för hotell är att gästerna tar till sig den nya tekniken och ser den som är förbättring. LÄS MER