Sökning: "Victoria Molin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Victoria Molin.

  1. 1. Framtidens Vård i hemmet - En utvärdering av möjliga distributionsnätverk för Region Skåne

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Sofia Håkansdotter; Victoria Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Vård i hemmet; Distributionsnätverk; Region Skåne; Trender; Distribution; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title: Future Home Based Care - An Evaluation of Possible Distribution Networks for Region Skåne Authors: Victoria Gustafsson and Sofia Håkansdotter Supervisor LTH: Andreas Norrman, Professor Engineering Logistics, Faculty of Engineering (LTH) at Lund University Supervisor Region Skåne: Helena Rappe, Production analyst, Meals, Textiles, Morgue, Warehouse & Distribution, Regionservice, Region Skåne and Henrik Sevandersson, Project leader, Meals, Textiles, Morgue, Warehouse & Distribution, Regionservice, Region Skåne Background: Sweden is today experiencing significant demographic changes with a population that is quickly growing in numbers and with a growing share of elders. This puts high demands on health care, and home based care has been identified as a solution to decrease the lack of hospital beds. LÄS MER

  2. 2. Robot or Human? The Marketing Phenomenon of Virtual Influencers : A Case Study About Virtual Influencers’ Parasocial Interaction on Instagram

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Molin; Sofia Nordgren; [2019]
    Nyckelord :Parasocial Interaction; Influencers; Influencer Marketing; Virtual Robots; Robot Acceptance; Source Credibility;

    Sammanfattning : Title: Robot or Human? The Marketing Phenomenon of Virtual Influencers: A Case Study About Virtual Influencers’ Parasocial Interaction on Instagram. Purpose: As it is already established that human influencers can create parasocial interaction with their followers, the purpose of this study is to explore parasocial interaction with virtual influencers through their perceived source credibility. LÄS MER

  3. 3. Varför kanalintegration? En studie om företags integrering av den fysiska och den digitala försäljningskanalen ur ett värdeskapande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Magnusson; Victoria Molin; [2018]
    Nyckelord :Omnichannel; multichannel; channel integration; clicks to bricks; service dominant logic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att ur ett företagsperspektiv skapa förståelse för hur fysiska butiker integreras med företags nätbutiker samt undersöka hur både fysiska och digitala kanaler verkar värdeskapande för dessa aktörer. Syftet kommer besvaras genom följande forskningsfrågor: " Hur är det värdeskapande för företag att ha flera försäljningskanaler? " Hur arbetar dessa företag med integrationen av sina kanaler? Genomförande: Det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade djupintervjuer med representanter från Addnature, Cenino Donna, Ellos, HILKEindesign, Nordic Feel, Svenssons i Lammhult samt Växjö Elektriska. LÄS MER

  4. 4. Vi och Dem : en studie av Sydsvenskans etniska framställning

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Victoria Molin; Adam Socha; [2014]
    Nyckelord :etnicitet; rasism; journalistik; textanalys; Media; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det mångkulturella samhälle Sverige idag är, har dagstidningar en viktig roll i att spegla detta samhälle på ett korrekt sätt. Vi har intresserat oss för hur personer med annan etnicitet presenteras och hur ämnen som immigration och integration framställs i Sydsvenskan. LÄS MER