Sökning: "Influencer Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Influencer Marketing.

  1. 1. REKOMMENDERAT AV EN VÄN En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Karlsson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Mathias FärdighKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 47 sidor exkl. referenser och bilagorAntal ord: 18 421 ord exkl. LÄS MER

  2. 2. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Körling; Rebecca Nordin; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpKurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT17Handledare: Malin SveningssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 45Antal ord: 18 935Nyckelord:Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet.Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER

  3. 3. The sought-after influencer –

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Melissa Albano Neves; Pernilla Liljeblad; [2017-06-29]
    Nyckelord :Influencer Marketing; influential individuals; electronic word-of-mouth;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. The Influencers : En studie om influencers arbete och värde vid marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Alqvist; Jennifer Sumar; [2017]
    Nyckelord :influencer marketing; Instagram; sociala medier; varumärkesbyggande; mun till mun marknadsföring;

    Sammanfattning : I den nya tiden av digitala relationer har influencer marketing blivit ett attraktivt och kostnadseffektivt verktyg för företag att arbeta med. Influencer marketing innebär för företag ett mer kostnadseffektivt, trovärdigt och genuint sätt att öka sin försäljning eller sprida kunskap om sitt varumärke. LÄS MER

  5. 5. The new gatekeepers of fashion week : A qualitative study of the influencers role at fashion week

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nina Brodin Holmstedt; [2017]
    Nyckelord :Fashion influencer; Social media; Instagram; Fashion week; Qualitative content analysis; Gatekeeping; Media representation; Word-of-mouth communication;

    Sammanfattning : Aim of the research: This research aims to create an understanding for the new ways in which global fashion influencers’ attending fashion week are contributing to the presentation of it as gatekeepers and distributors of information and fashion knowledge, and how this rolea dds new perspectives to how fashion week is presented. Method: The research has been limited to analysing the material of six global fashion influencers, with a total following of 28 million people, during the major fashion weeks of Spring/Summer 2017 and Autumn/Winter 2017. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Influencer Marketing.

Din email-adress: