Sökning: "Influencer Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden Influencer Marketing.

  1. 1. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER

  2. 2. #DetGårBraNu$

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jasmina Smajlovic; Maja Wetterlundh; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; word of mouth; Natural Cycles; konsumentperspektiv; organ-isationsperspektiv; Youtube; Social Sciences;

    Sammanfattning : Till följd av utvecklingen av Web 2.0 har konsumenterna fått en större inverkan på varumärkes marknadsföring och har nu möjligheten att integrera med andra konsumenter och marknadsfö-ringens innehåll. Marknadsförare har utvecklat en ny marknadsföringsstrategi med anledningen av den digitala utvecklingen. LÄS MER

  3. 3. Influencer: Vän eller förebild? : En kvalitativ intervju- och bildanalysstudie om ungdomar och influencers i sociala medier

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Maria Romare Strandh; [2018]
    Nyckelord :Influencers; adolescents; social media; Sweden; Influencers; ungdomar; sociala medier; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker ungdomar och influencers i sociala medier. Syftet är att studera hur ungdomar beskriver influencers, hur deras relation till influencers ser ut och vilken roll influencers har i ungdomars liv. LÄS MER

  4. 4. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier; Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Amanda Johansson; Julia Kviberg; [2018]
    Nyckelord :parasocial interaktion; parasocial relation; YouTube; YouTuber; Influencer Marketing; Social Media Influencer; Word of Mouth; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER

  5. 5. Towards a world of influencers: Exploring the relationship building dimensions of Influencer Marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ann-Sofie Gustavsson; Arij Suleman Nasir; Sarvinoz Ishonova; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Relationship Building; Social Media Influencers; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : Background The emergence of the Internet, and in particular social network sites, has led to the appearance of new powerful actors, i.e. Social Media Influencers, with the power to persuade their audience. This introduced a middleman in the company-consumer relationship and a new stakeholder to build relationships with. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Influencer Marketing.

Din email-adress: