Sökning: "c -uppsats pedagogik"
Visar resultat 16 - 20 av 123 uppsatser innehållade orden c -uppsats pedagogik.
16. Multi-Level Governance of Climate Change: A case study of Istanbul
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen; Lunds universitet/Pedagogik; Lunds universitet/Master of Science in Global StudiesSammanfattning : As climate change continues to threaten us more and more, different ways of governing climate change are considered. Multi-level governance approach is widely used in the literature to examine how global, national, and local actor interacts and influence each other. LÄS MER
17. Jämställdhet ur ett resultatperspektiv inom kemiundervisningen i årskurs 7–9 : En kvantitativ studie om hur resultatet på nationella proven skiljer sig mellan flickor och pojkar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka resultaten på nationella proven i kemi mellan 2013–2019. Detta för att fastställa om det finns några signifikanta skillnader i resultat mellan flickor och pojkar samt för att belysa hur eventuella skillnader mellan könen har varierat genom åren. LÄS MER
18. TEACHER QUALITY AND PARENT EDUCATION: THEIR RELATIONSHIP TO STUDENT ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The main aim of this thesis is to explore the relationship between student mathematics achievement, teacher quality (educational level/ specialization) and parents’ educational level in Nordic and Gulf countries. Furthermore, this thesis seeks to investigate interactions between teacher quality and parents’ educational level in their relation to student mathematics Achievement. LÄS MER
19. APPLICATION OF PROCESSABILITY THEORY TO SFI STUDENTS’ L2 WRITING COMPETENCIES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The main purpose of this study is to study the written proficiency of SFI students at different morphological learning levels, and their ability to conjugate verbs, nouns, and adjectives using a wordless children book (frog-story). Theory: This study tries to link SFI levels of written proficiency to the levels of Pienemann hierarchy of language learning. LÄS MER
20. Hur relativt är C-dur? : Hur musiker använder sitt gehör
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER