Sökning: "csr löfbergs lila"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden csr löfbergs lila.
6. Ethics and Environment in the Coffee Sector : A case study of Löfbergs Lila
Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Coffee is a much enjoyed everyday-luxury in many parts of the world. It is not only enjoyed as a stimulant but also for social activities. “Fika” is a Swedish word which is difficult to translate and basically means to-have-coffee-with-friends. Coffee is so loved in Sweden that the average Swede consumes about nine and a half kilogram per year. LÄS MER
7. En kopp gott samvete -en studie i kaffeföretags arbete med CSR
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi har undersökt hur kaffeföretagen Löfbergs lila, Gevalia, Lavazza och Illy arbetar med CSR på olika sätt för att urskilja om det finns en koppling till företagsstorlek, plats i värdekedjan och om det finns några kulturella skillnader som gör att företagen satsar olika på CSR.... LÄS MER
8. Values drive value when creating sustainable service business : A study of a medium-sized values-driven company: Löfbergs Lila
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : This Master thesis investigates how values can drive value when creating sustainable business.Concepts like Corporate Social Responsibility (CSR) and Sustainable Development (SD) has in the last years become more and more accepted and therefore practiced in the business world. LÄS MER
9. Socialt ansvar i ett globalt perspektiv - en studie av fyra företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att lyfta fram några företags syn på sitt sociala ansvar i debatten kring ämnet och att tydliggöra vad företag avser med sitt sociala ansvar i en global ekonomi. Vidare vill vi se vad ett nationellt etikprogram erbjuder för hjälp till företag med det sociala arbetet och se vilken nytta ett deltagande innebär. LÄS MER