Sökning: "data roles"

Visar resultat 1 - 5 av 1335 uppsatser innehållade orden data roles.

  1. 1. Artificiell Intelligens vid Mergers & Acquisitions En kvalitativ studie om hur Artificiell Intelligens påverkar den kommersiella Due Diligence-processen vid Mergers & acquisitions.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Sax; Hannes Hård Af Segerstad; Hugo Törnqvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the impact of Artificial Intelligence on the Due Diligence process in Mergers & Acquisitions. The study focuses on the integration of AI in streamlining and enhancing the efficiency of the DD process, traditionally known for being extensive and time-consuming. LÄS MER

  2. 2. Analyzing the Effects of Virtualization on Cloud Platform Performance

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Gaylord Kaya; [2024]
    Nyckelord :hypervisor; container; virtualization; cloud computing; hypervisor; container; virtualization; cloud computing;

    Sammanfattning : Denna avhandling utforskar den komplexa interaktionen mellan virtualiseringstekniker och prestanda för molnapplikationer. Genom att utvärdera hypervisor- och containerbaserade metoder skapar vi en teoretisk grund för att förstå rollen för virtualisering i modern molnbaserad miljö. LÄS MER

  3. 3. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Kom igen nu Britt-Marie, va kreativ för f-n : En studie om hur projektdeltagare motiveras i en kreativ bransch

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Lindh; [2024]
    Nyckelord :project management; motivation; meaningfulness; timeframes; feedback; projektledning; motivation; meningsfullhet; tidsramar; återkoppling;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att utforska hur projektdeltagare som arbetar inom kommunikationsbyråer upplever att de blir motiverade. Genom en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomfördes sammanlagt nio intervjuer med projektdeltagare med varierande erfarenheter och ålder från olika och i vissa fall samma kommunikationsbyråer. LÄS MER

  5. 5. ”Smile less, it shows weakness” Gemenskapsbyggande och intertextualitet i memes om Sigma Males på Tiktok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Isabell Mattila; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Memes have long been an integral part of internet culture, constantly evolving in humor and perpetuated by the individuals who create and share them. What may be funny today can quickly become stale and forgotten, as determined by the very same people. LÄS MER