Sökning: "gerillamarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet gerillamarknadsföring.

  1. 1. Kom snart tillbaka! : En analys av hur företag kan arbeta för att stärka sin varumärkeskännedom i svåra tider

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Algotsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera arbetsprocessen vid framtagning av marknadskommunikation, som syftar till att stärka varumärkeskännedomen när företaget är begränsad med en liten budget. Detta var ett aktuellt forskningsområde då företag, inte minst under Corona-pandemin, ibland genomgår kriser där marknadsbudgeten reduceras. LÄS MER

  2. 2. Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Louise Persson; [2020]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; grafisk design; kreativ media; marknadsföring; pop-out effekt; reklam.;

    Sammanfattning : Under 1980-talet myntades uttrycket gerillamarknadsföring av marknadsföraren Jay Conrad Levinson. Denna term skapades för att beskriva en okonventionell marknadsföringsmetod som framförallt skulle ha som syfte att användas av mindre företag som genom kreativitet skulle kunna konkurrera med företag med stora ekonomiska muskler. LÄS MER

  3. 3. Gerillamarknadsföring - En effektfull väg genom bruset?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonna Andersson; Edwin Säter Ankréus; Matilda Claesson; [2020]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; word-of-mouth; brand credibility; köpintention; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur konsumentbeteende påverkas av gerillamarknadsföring. Studien behandlar teorier om gerillamarknadsföring och faktorer inom konsumentbeteende. Dessa faktorer är word-of-mouth, brand credibility och köpintention. Empirin är hämtad från en enkätundersökning som presenteras i form av diagram och tabeller. LÄS MER

  4. 4. Vårt blivande herrsortiment finns i din garderob - Att utforma ett kommunikationskoncept som gör fler unga män villiga att donera kläder till second hand

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lina Billman; Rebecka Walfridson; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskoncept; Grafisk Design; Kommunikation; Koncept; Second Hand; Återanvändning; Kläder; Klädinsamling; Miljö; Unga män; Beteendedesign; Välgörenhet; Gerillamarknadsföring; Konceptdesign; Garderobsrensning; Direkt återkoppling; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Textilindustrin är ett stort miljöproblem i dagens samhälle och hög efterfrågan på nyproducerade kläder bidrar till miljöpåverkan. Ett resurseffektivt sätt att vara mer miljövänlig är att återanvända kläder, vilket kan göras genom andrahandsmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Att utforma en kampanj i syfte att attrahera hållbara aktörer

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mia Bergvall; Louise Björklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbar kommunikation har blivit ett allt mer vanligt begrepp. Företag tycks dock ha svårt att berätta om sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt sätt. Alltför många lyfter fram enskilda hållbara handlingar samtidigt som deras övriga arbete lämnar en del att önska. LÄS MER