Sökning: "kuponger"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet kuponger.
1. Big Data i Bygg - Vägen till bättre ekonomistyrning?
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Studien tar upp några konkreta förslag på hur tillämpningen av Big Data kan gå till i byggbranschen vilket kan exemplifieras med analyserade materialpriser, resursförbrukning per moment och kostnad för olika logistiska lösningar. Resultatet av studien påvisar att Big Data kan vara en väg till bättre ekonomistyrning. LÄS MER
2. On the Valuation of Contingent Convertibles (CoCos): Analytically Tractable First Passage Time Model for Pricing AT1 CoCos
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Contingent Convertibles (CoCos) are a new type of hybrid debt instrument characterized by forced equity conversion or write-down under a specified trigger event, usually indicating a state of near non-viability of the Additional Tier 1 capital category, giving them additional features such as possible coupon cancellation. In this thesis, the structure of CoCos is presented and different pricing approaches are introduced. LÄS MER
3. Mobila kuponger: Tillräckligt attraktivt eller bara pinsamt? : En studie om människors uppfattning och användning av mobila kuponger
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Dagens smartphones är utrustade med GPS, vilket har blivit en användbar information för externa aktörer. Detta har skapat möjligheter för företag att kommunicera med sina användare, bland annat med hjälp av mobila kuponger. LÄS MER
4. Analysis of bond financing in the real estate sector
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : In this paper, we discuss bond financing as an interesting source of debt finance for listed real estate companies in Sweden. Furthermore, we compare 10 bonds issued by Swedish real estate companies in 2013. These bonds are analysed from different perspectives and the pricing of each bond is discussed. LÄS MER
5. ATT TRIGGA KONSUMENTERTILL KÖP : Genom olika säljfrämjande åtgärder
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det finns idag väldigt många olika handelsföretag, vilket medför att konkurrensen om konsumenterna är stenhård. Butiker använder många olika former av marknadsföring för att nå fram till sina respektive målgrupper, marknadsföring är ett väldigt brett begrepp och involverar många olika åtgärder som butiken kan använda sig av. LÄS MER