Sökning: "kvalitetsskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet kvalitetsskapande.

  1. 1. Vad är en bra plan? Kvalitetsindikatorer i operationsplanering

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Jesper Sparre; [2022]
    Nyckelord :Operationsplanering; beslutsfattning; kvalitetsindikatorer; taktisk planering;

    Sammanfattning : Hur kan en militär plan bedömas vara bra eller inte? Finns det generella indikatorer som påvisar att en plan håller en viss kvalitet eller är detta helt knutet till uppgiften och kontexten? Ett sätt att mäta kvalitet kan vara att vänta tills efter genomförandet, men även då kan det vara svårt att härleda vilken inverkan planen haft på utgången. Detta kan också vara en mycket kostsam och ineffektiv metod för att värdera en plan. LÄS MER

  2. 2. Servicemötets digitalisering - En kvalitativ studie om kunders upplevelse av kvalitet i restaurangbranschen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Larsson; Viktoria Ruocco; [2016]
    Nyckelord :Digitalisering; Servicemötet; Kvalitet; Kvalitetsupplevelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att skapa en djupare förståelse för det digitaliserade servicemötet genomattundersökahurdetupplevsurettkundperspektiv. Vivillgenomdettaökaförståelsen för hur kunder upplever kvalitet och om upplevelsen av kvalitet förändras när det interpersonella servicemötet blir föremål för ökad digitalisering. LÄS MER

  3. 3. Kaffekvalité - Ett hett ämne

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :My Sundberg; Sofia Eidman; [2015]
    Nyckelord :Total Quality Management; Kaffebranschen; Kvalité; Kvalitetsskapande;

    Sammanfattning : Intresset för hälsa har lett till att konsumenter efterfrågar högre kvalité där fokus inte längre enbart är pris. Allt eftersom kvalité hamnar i centrum är det intressant att undersöka hur kvalité skapas. En produkt som tydligt följer denna trend är kaffe. LÄS MER

  4. 4. Deltidsmarknadsföraren – Ett steg längre - En studie av Employee Advocacy och deltidsmarknadsförarens roll i tjänsteföretag.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jessica Vestin; [2010]
    Nyckelord :deltidsmarknadsförare; employee advocacy; lojalitet; tjänstemarknadsföring; relationsmarknadsföring; service marketing; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att beskriva och analysera hur idéer från konceptet Employee Advocacy kan utveckla och stärka medarbetarens roll som deltidsmarknadsförare i ett tjänsteföretag. Genom en fallstudie av en tjänsteorganisations strategiska arbete med Employee Advocacy, identifieras potentialen och strategierna som ligger till grund för konceptet. LÄS MER

  5. 5. Generation Y- en hållbar generation?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniel Arvidsson; Martin Nielsen; Sandra Ottosson; [2009]
    Nyckelord :csr; csr branding; generation y; tjänstekvalité; tjänsteprocess; researrangörer; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har under senare år fått stor uppmärksamhet i media och i företags strategier. Detta faktum innebär att kunder i olika grad allt mer kommer i kontakt med företags samhällsengagemang, inte minst inom resebranschen. LÄS MER