Sökning: "postmoderna unga identitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden postmoderna unga identitet.

  1. 1. Allt annat än kroppslös på Internet : - Pro-anorektiska strategier för identitetsskapande i det postmoderna samhället

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emelie Hedström; Emma Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Identitet; Pro-Ana; Internet;

    Sammanfattning : Individualiseringen som det postmoderna samhället resulterat i, har försatt individer i en otrygghet där dessa tvingats anamma strategier för att hantera det ökade ansvar som individualiseringen inneburit. Dessa strategier ämnar att ge mening genom att vara verktyg i människors identitetsskapande som därigenom minskar otryggheten. LÄS MER

  2. 2. Vi och nördarna - Individer i ett postmodernt samhälle och deras vilja att identifiera sig med karaktärer i serier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mats Ahlberg; Jennifer Nicolaysen; [2012]
    Nyckelord :The Big Bang Theory TV-serie ; identitetsskapande; den postmoderna identiteten; image; jaget och beundrarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Vi och nördarna – Individer i ett postmodernt samhälle och dess vilja att identifiera sig med karaktärer i serier Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Nyckelord: Identitetsskapande, image, den postmoderna identiteten, The Big Bang Theory (TV-serie), jaget och beundrarskap. LÄS MER

  3. 3. Lost in consumption? En antologi om konsumtion och identitetsskapande

    L2-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Henrik Alsander; Ida Dalberg; Karin Karlsson; Paulina Boija; [2005]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Konsumtion; identitetsskapande; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : Konsumtion kan vara allt från ditt köp av tuggummi, ett par nya skor, en gammal päls från 70-talet, en resa till Indien, till en kebabrulle nere på hörnet. Samtidigt innebär detta att du betalar för smaker, utseende, åsikter, upplevelser, känslor och kulturer. Detta är att leva i ett konsumtionssamhälle. LÄS MER