Sökning: "second language usage"
Visar resultat 16 - 20 av 114 uppsatser innehållade orden second language usage.
16. Andraspråkstalares repertoarväxlingsstrategier : Ett didaktiskt verktyg för analys
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : In this study, I designed a didactic tool for teachers’ analysis of second language speakers’ repertoire exchange strategies. The purpose of the study was to design, investigate and evaluate a didactic tool to identify second language speakers' motivation for changing repertoire and offer teachers an opportunity for analysis. LÄS MER
17. Punctuation in Swedish Upper Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Punctuation enhances the understanding and correct reading of written text by the use of spacing and conventional signs. When learning a language, the usage of correct punctuation is vital. This is especially important when learning a second language since punctuation rules vary between languages. LÄS MER
18. Skönlitteratur i svenska som andraspråksklassrum : En fenomenografisk studie om användning av skönlitteratur i gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka lärarnas uppfattningar gällande användning av skönlitteratur i svenska som andraspråk. Undersökningens realiseras genom att skapa empiriska data om lärarnas uppfattningar. LÄS MER
19. Investigating the Impact of Teacher-given Formative Feedback in ESL Draft Writing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper examines the impact of teachers' formative feedback on intermediate drafts on student writing development and its interrelationship with summative assessment. Formative feedback is advocated for its benefits on learners writing development; however, its usage in writing instruction at the upper-secondary level is met with frustrations from teachers and students alike. LÄS MER
20. A Case Study: The Difference of Slang Usage Between Girls and Boys During Grade 9 English as a Second Language Lessons, and How it is Viewed and Used by English Teachers in Their Teaching
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The present study aims to investigate if grade 9 English students, being 15-16 years old, attending a Swedish secondary school, use English slang during their English as a second language lessons, and if so, why they do it, and if there are any differences between the two genders in their slang usage. In order to incorporate a didactic perspective, it is also examined how English teachers deal with their students’ slang usage. LÄS MER