Sökning: "sponsrat material"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden sponsrat material.

  1. 11. [Videon är i samarbete med...] - En undersökande studie om attityder till produktplacering i det digitala medielandskapet YouTube

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Gabriella Cogias; [2017]
    Nyckelord :Product placement; YouTube; Prosumer; Prosument; Influencer marketing; Attityder; Influencers; Effekter;

    Sammanfattning : Produktplacering och sponsrat material i sociala medier ökar markant till följd av det digitala landskapets spridning. Det blir allt mer vanligt att blanda kommersiellt innehåll i icke-kommersiella sammanhang, vilket medför förvirring och oro hos konsumenter. Ett exempel på detta är videoplattformstjänsten YouTube. LÄS MER

  2. 12. Undervisning med ett sponsrat läromedel på gott och ont : En intervjustudie om hur gymnasielärare har arbetat med Alla borde vara feminister i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Johannes Fälth; [2017]
    Nyckelord :Critical literacy; sponsored teaching material; We should all be feminists; Chimamanda Ngozi Adichie;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how secondary school teachers have used We should all be feminists and the accompanying teacher’s guide and if they used the material in a problematizing way, given that it is sponsored. Hilary Janks’ model of critical literacy served as theoretical basis in this study. LÄS MER

  3. 13. ”Paid partnership with….” : En kvalitativ studie om hur unga upplever sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Smedberg; Britta Fayete; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; reklam; sponsrade inlägg; tvåstegshypotesen; parasociala relationer.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Reklam på sociala medier har länge varit en gråzon och ett flertal profiler har fällts för smygreklam. De unga är de som oftast befinner sig på dessa plattformar och de tycks sakna ett kritiskt förhållningssätt när det gäller konsumtion av information och medier. LÄS MER

  4. 14. KAN SOLEN KYLA LÖKAR? : En studie av soldrivet kylsystem i Nashik, Indien

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Diana Osta; [2015]
    Nyckelord :Cooling storage; PV-system; solar energy; compressor chiller; Yuva Mitra; onion; Producer Company; rural development; agriculture; warehouse; Kyllager; solcellssystem; solenergi; kompressorkylmaskin; Yuva Mitra; lök; producentföretag; landsbygdutveckling; jordbruk; förvaringslager;

    Sammanfattning : Sammanfattning Mer än en fjärdedel av Indiens befolkning motsvarande 311 miljoner människor saknar elanslutning. Det allra flesta av dem bor i fattigar landsbygden. Indien är även en av dem största producenterna av lök i världen där staten Maharashtra står för 30 % och distriktet Nashik för 60 %. LÄS MER

  5. 15. Sa du teknik? : En undersökning av problem och möjliheter kring teknik för yngre årskurser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner

    Författare :Nina Kjell; [2012]
    Nyckelord :Teknik; teknikundervisning; teknikämnet; yngre åldrar; grundskolan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utifrån ett läroplansteoretiskt perspektiv undersöka möjligheter och eventuella problem i den pedagogiska praktiken kring teknik för yngre åldrar genom intervjuer av några lärare. I studien intervjuades tre verksamma lärare i grundskolans yngre skolår. LÄS MER