Sökning: "teorier krishantering"

Visar resultat 11 - 15 av 62 uppsatser innehållade orden teorier krishantering.

  1. 11. Mellanchefers agerande och prioriteringar vid Covid-19 krisen. En fallstudie om hur mellanchefer på stora svenska företag har agerat och prioriterat under Covid-19 krisen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Dahlqvist; Marcus Källström; [2021-11-01]
    Nyckelord :Krishantering; krisledarskap; mellanchef; crisis management; Covid-19;

    Sammanfattning : Under 2020 spred sig Covid-19 över världen och påverkade människor och organisationer över hela världen. Företag såg en snabb och tydlig minskning av försäljningen vilket skapade en krissituation inom många organisationer. Detta ledde till att många organisationer tvingades till att permittera och säga upp många av sina anställda. LÄS MER

  2. 12. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasin Erdogdu; Bljodin Ismaili; [2021-06-30]
    Nyckelord :Coronapandemin; covid-19; krishantering; kommunikation; strategiskt inköp; inköpsavdelning; Volvo Cars;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företag som Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen. Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningen genomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER

  3. 13. Om krisen kommer : En tvärsnittsstudie om turistnäringens överlevnad under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Bergkvist; Hanna Lindquist; [2021]
    Nyckelord :Organization; Tourism industry; COVID-19; Ethics; Crisis management; Organisation; Turistnäring; COVID-19; Etik; Krishantering;

    Sammanfattning : Följande uppsats är en kvalitativ tvärsnittsstudie som undersöker hur den svenska turistnäringen har hanterat coronapandemin under år 2020. Den 11 mars 2020 kom COVID-19 att klassas som en pandemi. Coronapandemin har påverkat många branscher, varav en av de drabbade är turistnäringen. LÄS MER

  4. 14. "I wish I was quarantined here" : En netnografi över Visit Swedens aktivitet under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Melanie Herrlin Nilsson; Matilda Sjölin Skog; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Visit Sweden; kommunikation; COVID-19; relationsbyggande; netnografi;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet destinationsaktivitet på sociala medier genom en fallstudie av Visit Swedens Instagramkonto under COVID-19. Studien syftar till att undersöka hur kommunikationen mellan en destinationsorganisation och användare på Instagram sker under kris. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring utanför den fysiska arenan : Svenska elitidrottsföreingars överlevnad under pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tova Andersson; Lowe Stockenberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 bröt en pandemi ut som lett till många negativa konsekvenser för idrottsbranschen samtidigt som den gett idrottsföreningar en unik möjlighet att identifiera nya strategier för att överleva. När idrottens fysiska arena inte längre är tillgänglig behövs nya metoder för föreningarna att behålla sin relevans gentemot publiken. LÄS MER