Sökning: "värdeskapande och kvalité"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden värdeskapande och kvalité.

  1. 1. Kvalitetsackrediteringar för handelshögskolor och dess värdeskapande för studenterna. En kvantitativ studie om ackreditering på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zana Doroci; [2021-12-02]
    Nyckelord :ackreditering; ackrediteringsarbete; EQUIS; handelshögskolor; kvalité; värdeskapande;

    Sammanfattning : På en alltmer internationell marknad söker sig fler handelshögskolor till ett sätt att sticka ut bland mängden konkurrenter. Som vilken organisation som helst vill även universitet visa sina aktörer att de håller hög kvalité. LÄS MER

  2. 2. Sense and nonsense of localized food systems : a case study of food manufacturing in Leipzig

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Lotta Allegra De Carlo; [2021]
    Nyckelord :Germany; localism; local trap; organization theory; short supply chains; value theory;

    Sammanfattning : Purpose: Foods from localized food system approaches have become increasingly popular in recent years. There remains scholarly debate about the added value of such approaches, however. LÄS MER

  3. 3. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Eric Lewerentz; [2021]
    Nyckelord :Customer Experience; Service Dominant Logic; Night-time Economy; Nightlife; Topic Modelling; Kundupplevelse; tjänstedominantlogik; nattliv; topic modelling;

    Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER

  4. 4. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Gunnarsson Folkegård; Sebastian Olivares; [2020]
    Nyckelord :Valuechain; locally produced raw materials; local market; wholesale; added value; value-creating; producers; Värdekedja; lokalt producerade råvaror; lokal marknad; grossist; mervärde; värdeskapande; producent;

    Sammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER

  5. 5. Internrevisionens värdeskapande i svenska banker : En undersökande studie om hur internrevision skapar värde i svenska banker

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jimmy Kibro; Maria Can; [2020]
    Nyckelord :Internal audit; value-creation; banks; auditing; risk management; Internrevision; värdeskapande; bank; revision; riskhantering;

    Sammanfattning : Bakgrund Internrevisionen i svenska banker är något som ständigt har utvecklats i takt med de förändringar bankerna har genomgått under åren. Funktionen har gått från att vara relativt oprioriterad till att idag vara en viktig hörnsten i svensk bankverksamhet. LÄS MER