Sökning: "val av media för reklam"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden val av media för reklam.

  1. 16. Föreställningen om reklam : Reklammakarnas syn på reklam år 2013

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Mikaela Kjell; Leo Sjökvist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Communication; Advertising campaigns; Media society; Marknadskommunikation; Reklamkampanj; Mediesamhälle;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för de idéer, föreställningar och normer som format underlaget för vår empiriska undersökning. Vår ambition ämnar beskriva reklammakarnas syn på reklam idag och vilka val som påverkat kampanjernas utformande. LÄS MER

  2. 17. Hållbar utveckling, Marknadsföring och Konsumtion? : En studie om sambandet mellan hållbar marknadsföring och hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Philip Stenholm; Tommy Eriksson; [2013]
    Nyckelord :hållbar utveckling; hållbar marknadsföring; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Idag blomstrar debatten om människans och det moderna samhällets framtid under parollen Hållbar utveckling. I media talas det dagligen om politiker som försöker lösa klimatfrågan, på arbetsplatser talas det om CSR-arbete, på handelshögskolor talas det om hållbarhetsredovisning och i jobbannonser söker företag hållbarhetschefer. LÄS MER

  3. 18. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Robild; Ole Jansson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; kommunikation; branding; sociala medier; varumärke; kundkontakt; företag; konsument;

    Sammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER

  4. 19. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; [2011-05-18]
    Nyckelord :Civilrätt; Insolvensrätt; Krediträtt;

    Sammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER

  5. 20. Barnmorskors uppfattning om rådgivning kring kondomanvändning på barnmorskemottagning

    Magister-uppsats,

    Författare :Matilda Andersson; Johanna Mökander; [2011-02-18]
    Nyckelord :kondom; rådgivning; barnmorska;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har sexuellt överförbara infektioner (STI) kraftigt ökat i alla åldersgrupper i Sverige. Kondom är det enda preventivmedlet som skyddar mot både graviditet och sexuellt överförbara infektioner. LÄS MER