Sökning: "val av media för reklam"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden val av media för reklam.
11. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER
12. “Generation Z, nu ska vi konsumera bättre” : En studie om hur sociala medier kan bidra till fler etiska klädköp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens överkonsumtion har resulterat i förödande problem för både natur och oss själva. En av alla lösningar till att minska problemet är att tillverka och erbjuda etiskt korrekta produkter till konsumenter. Men trots att intentionen att köpa dessa produkter har ökat hos konsumenter, genomförs inte dessa köp. LÄS MER
13. För vilka finns kroppspositivismen? : En diskursanalytisk och semiotisk studie av hur kroppsaktivister på Instagram artikulerar kroppspositivism
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Denna studie har genomförts med syfte att undersöka hur kroppsaktivister artikulerar kropp och kroppspositivitet genom bilder och texter på deras Instagramkonton. Studien syftar även till att undersöka om, och i så fall hur, artikulationerna av kroppspositivitet skiljer sig mellan olika kroppsaktivister. LÄS MER
14. I en djungel av kost- och hälsobudskap, var finner ungdomar sin sanning? : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund Unga vuxna har en sämre kosthållning än övriga befolkningen. Ett enormt informationsflöde gör det svårt att avgöra vilken information som är sann, vilket kan påverka livsmedelsval och befolkningens framtida hälsa. LÄS MER
15. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER