Sökning: "val av media för reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden val av media för reklam.

  1. 11. Det nya reklamlandskapet. En kvalitativ studie om influencer marketing på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Swenzén; Linnea God; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing social media Instagram influencers;

    Sammanfattning : I takt med att Sverige har blivit digitaliserat spenderar befolkningen mer tid på sociala medier. Företag väljer därför idag att allt mer marknadsföra sig på sociala medier istället för via traditionella medier. LÄS MER

  2. 12. “Generation Z, nu ska vi konsumera bättre” : En studie om hur sociala medier kan bidra till fler etiska klädköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Persson; Lovisa Christensson; [2018]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Ethical consumption; Clothing consumption; Intention Actual behaviour; Communication.; Generation Z; Sociala medier; Etisk konsumtion; Klädkonsumtion; Intention Genomförande; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Dagens överkonsumtion har resulterat i förödande problem för både natur och oss själva. En av alla lösningar till att minska problemet är att tillverka och erbjuda etiskt korrekta produkter till konsumenter. Men trots att intentionen att köpa dessa produkter har ökat hos konsumenter, genomförs inte dessa köp. LÄS MER

  3. 13. För vilka finns kroppspositivismen? : En diskursanalytisk och semiotisk studie av hur kroppsaktivister på Instagram artikulerar kroppspositivism

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Camilla Wallén; [2017]
    Nyckelord :Body positivity; Body activism; Discourse analysis; Semiotic analysis; Kroppspositivism; Kroppsaktivism; Diskursanalys; Semiotisk bildanalys;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syfte att undersöka hur kroppsaktivister artikulerar kropp och kroppspositivitet genom bilder och texter på deras Instagramkonton. Studien syftar även till att undersöka om, och i så fall hur, artikulationerna av kroppspositivitet skiljer sig mellan olika kroppsaktivister. LÄS MER

  4. 14. I en djungel av kost- och hälsobudskap, var finner ungdomar sin sanning? : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Rebecca Borg; Alexandra Johansson; [2017]
    Nyckelord :ungdomar; informationskällor; trovärdighet; media; kost; hälsa;

    Sammanfattning : Bakgrund Unga vuxna har en sämre kosthållning än övriga befolkningen. Ett enormt informationsflöde gör det svårt att avgöra vilken information som är sann, vilket kan påverka livsmedelsval och befolkningens framtida hälsa. LÄS MER

  5. 15. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ecaterina Mhitarean; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER