Sökning: "media"

Visar resultat 1 - 5 av 10969 uppsatser innehållade ordet media.

  1. 1. VET DU VEM EN SVENSK UTLANDSVETERAN ÄR? - ”En studie av unga svenskars bild av veteraner från internationella konflikter”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Samuel Jubell; [2018-09-14]
    Nyckelord :veteran; veteransoldat; utlandsveteran; unga; insats; internationell; Försvarsmakten; media; kommunikation; mkv; semiotik; ptsd; bilden; soldat; användarteorin; uses and gratifications; ;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att ta reda på hur bilden av svenska veteraner ser uthos unga i Sverige och vad det är som bidragit till att det är så den ser ut.Teori: Semiotik, uses and gratificationsMetod: Intervjuer genomförda på ungdomar 18-19 år gamla via telefon och i person.Material: 12 genomförda intervjuer. LÄS MER

  2. 2. VEM I HELA VÄRLDEN KAN MAN LITA PÅ? - En kvalitativ studie om medieförtroende med fokus på unga vuxnas förtroende för avsändare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Vasilios Bartziokas; Markus Dalström; Tim Vikman; [2018-09-12]
    Nyckelord :Förtroende; Media priming; medier; avsändare;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka vilken roll avsändare spelar för unga vuxnas förtroendeför traditionella medier.Teori: Media Priming, Fientliga medier-effektenMetod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuerMaterial: 3 stycken fokusgrupper med sammanlagt femton deltagareResultat: Resultatet visar att avsändare är av stor vikt för unga vuxnas medieförtroende. LÄS MER

  3. 3. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställdpå SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet ärbaserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivareför uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på:varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessastannar kvar. LÄS MER

  4. 4. Journalistikens gränser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Palmgren; Clara Fritzon; [2018-09-07]
    Nyckelord :Magazine industry; journalism; influencers; social media; beyond journalism; standards; ethics; ideals; borders; gray area;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to examine what attitude journalists have to influencersand whether journalists witness that there is a border between journalists and influencers. Also howjournalists define the most important ideals, what standards they believe exists in their areas andwhat ethical decisions journalists take in their daily work. LÄS MER

  5. 5. Mjölkkrisen – en kris för vem? - En kvantitativ innehållsanalys av rapporteringen om mjölkkrisen i riks- region- och lokalpress

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Blomberg; Emelie Forsberg; [2018-09-07]
    Nyckelord :mjölkkrisen; mjölkbönder; landsort; the milk crisis; dairy farmers; rural area;

    Sammanfattning : This study is a content analysis of the Swedish news media reporting of the milk crisis during the years 2014 to 2016. The aim with this study is to examine how the milk crisis was reported in the five largest newspapers and the five largest local newspapers within the countys with the highest cow density. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet media.

Din email-adress: