Sökning: "media"

Visar resultat 1 - 5 av 8734 uppsatser innehållade ordet media.

  1. 1. ”HÅLLER DU MED? DELA GÄRNA!” En studie av riksdagspartiernas kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Busck; Filippa Dahlkild; [2017-02-15]
    Nyckelord :Facebook; social media; political communication; mediatization; media logic;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärldNivå: GrundnivåTermin/år: Ht 2016Uppdragsgivare: JMG, Institutionen för Journalistik, medier och kommunikation,Göteborgs Universitet.Handledare: Gustav PerssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 53Antal ord: 19 970Nyckelord: Facebook, social media, political communication,mediatization, media logicSyfte: Syftet är att analysera hur relationen mellan medier, medborgare och politik tar sig i uttryck genom politisk kommunikation på socialamedier. LÄS MER

  2. 2. “Nya Tider – skildringar av ett samhälle i förfall” En kvalitativ studie av innehållet i tidningen Nya Tider

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Fredrika Fröjd; Emma Posner; [2017-02-14]
    Nyckelord :Nya Tider; Alternativ media; Framing theory; högerpopulism; rasism; invandring; nyhetsrapportering; kultur; politik; media.;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hpProgram:Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR,opinionsbildning och omvärldNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Johanna ArnessonKursansvarig: Malin SvenningssonSidantal: 46Antal ord: 19 701Nyckelord:Nya Tider, Alternativ media, Framing theory, högerpopulism, rasism, invandring, nyhetsrapportering, kultur, politik, media.Syftet med studien är att undersöka den verklighet som beskrivs i Nya Tider. LÄS MER

  3. 3. Dynamisk förändring av styrkoncept under dess livscykel -En studie om det balanserade styrkortets överlevnad över tid

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Wallgren; Erica Winnhed; [2017-02-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och frågeställningar: Ekonomistyrning är ett aktivt forskningsområde som är iständig förändring. Nya metoder, synsätt och begrepp utvecklas i samband med teknikensutveckling samt miljöförändringar. LÄS MER

  4. 4. Great minds think alike En kvantitativ studie av utrikessidornas innehåll i 36 tidningar inom Mittmedia, Gota Media, Bonnier och Stampen.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Agnes Aronsson; Sofia Kristoffersson; [2017-01-31]
    Nyckelord :foreign Pages; homogeneity; news agency; gatekeeper; media group; foreign news; homogenitet; likriktning; TT; nyhetsbyrå; mediekoncern; utrikesnyhet; utrikessidor;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the news reported on the foreign pages of 36 newspapers owned by four of the largest media groups in Sweden; Mittmedia, Gota Media, Bonnier and Stampen. Our aim was to examine what the distribution looked like between the self-produced foreign material and the material that was produced by news agencies. LÄS MER

  5. 5. Sponsrat av. Dagstidningsjournalisters inställning till sponsrat material

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sophie Gräsberg; Maria Hall; Julia Jakobsson; [2017-01-31]
    Nyckelord :professional identity; managerialism; Sponsored content; ideals; yrkesidentitet; managerialism; Sponsrat material; yrkesideal;

    Sammanfattning : Our purpose with this study is to identify different opinions of sponsored content among Swedish news journalists who work at newspapers. The purpose of this study will be examined through three main questions: How do news journalists motivate their view on sponsored content in relation to the journalistic ideals? How do news journalists perceive possible conflicts of interest between economic and publicistic goals? In which forms do news journalists want to work with sponsored content in the future?We examine these questions by doing qualitative interviews with four journalists at Svenska Dagbladet and four journalists at Göteborgs-Posten. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet media.

Din email-adress: