Sökning: "SYFTE"

Visar resultat 1 - 5 av 41839 uppsatser innehållade ordet SYFTE.

  1. 1. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Daniel Sepulveda Cubillos; [2018]
    Nyckelord :Destinationspersonlighet; Funktionella attribut; Destination management organization DMO ; Destionationsimage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER

  2. 2. REKOMMENDERAT AV EN VÄN En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Karlsson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Mathias FärdighKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 47 sidor exkl. referenser och bilagorAntal ord: 18 421 ord exkl. LÄS MER

  3. 3. ”SCHYSSTA VINER OCH ETT BRA HÄNG” En semiotisk bildanalys av kända svenska profilers alkoholreklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecka Berglund; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:Vt 2017Handledare:Malin SveningssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:52Antal ord:19 999Nyckelord:Alkohol, reklam, semiotik, kändisar, Instagram och unga.Syfte:Att undersöka på vilket sätt svenska kända profiler marknadsför och porträtterar egenlanserad alkohol på Instagram. LÄS MER

  4. 4. CROWDFUNDING CAMPAIGNS, OPEN SOURCE AND COMMUNITIES The Relationships and Characteristics

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Patricia Ilin; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hpKurs:MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:VT/2017Handledare:Malin SveningssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:38Antal ord:20,133Nyckelord:Crowdfunding, open source, communities, hackarkultur, teknomeritokrati, relation, kommunikationSyfte:Studiens syfte är att studera de sociotekniska relationerna mellan communities och crowdfunding-kampanjer med open source-produkter.Teori:Kärnan i teorin utgör teknomeritokratisk kultur samt hackarkultur. LÄS MER

  5. 5. PÅ PLATS I FIKTIONEN En kvalitativ intervjuundersökning om litterära resor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Caroline Cabot; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt/2017Handledare: Malin SvenningssonKursansvarig: Malin SvenningssonSidantal: 42Antal ord: 18 608Nyckelord:Litterära resor, popkulturturism, media pilgrimages, mediekonvergens, Skam, Tv-serier, Astrid Lindgrens Värld, Wallanderland.Syfte: Syftet med studien är att undersöka resenärers upplevelser av litterära resor, medinriktning på de resenärer som besöker Oslo för att vara på inspelningsplatserna från tvserienSkam. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet SYFTE.

Din email-adress: