Blended learning i sångundervisning : Instruktionsvideos som komplement vid sångundervisning

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Karlstads universitet

Författare: Kjell Lundman; [2017]

Nyckelord: Blended learning; Sångundervisning; Sång; Lärare; Andning;

Sammanfattning: Sammanfattning Detta arbete undersöker om det är möjligt att tillämpa blended learning i sångundervisningen när man undervisar sångelever i andning. Examensarbetet utfördes i mellersta Sverige. Blended learning har som grundpelare att man använder sig av klassrumsundervisning kombinerat med kunskapssökande på internet för att erhålla fler kunskapskällor. Detta får till följd att eleverna har en större möjlighet att äga sin egen läroprocess och utveckla ett kritiskt tänkande. Det förändrar också lärarens roll från auktoritär ledare till rådgivare. I detta arbete har jag intervjuat sånglärare efter att dom gett sina elever i uppgift att lära sig mer om andning genom att titta på instruktionsvideor på youtube som handlar om andning för sång. Resultatet blev positivt då lärarna uppskattade och såg fördelar med metoden.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)