Sökning: "1:1 datorer"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden 1:1 datorer.

  1. 1. Medier och digitala verktyg i hem- och konsumentkunskaps undervisning : En kvalitativ intervjustudie med lärare i Hem- och konsumentkunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Camilla Ekström; [2022]
    Nyckelord :IT; IKT; Lärande; Hkk;

    Sammanfattning : Bakgrund Det har inte funnits en gemensam strategi för skolornas digitalisering sedan införandet av 1:1 satsning av datorer i skolan förrän 2017, regeringen införde då en Nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet. Strategin benämner att lärare ska…”använda ändamålsenliga digitala verktyg i utbildningen”. LÄS MER

  2. 2. A numerical implementation of the chirality-flow formalism

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation; Lunds universitet/Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisation

    Författare :Zenny Wettersten; [2022]
    Nyckelord :chirality-flow; chirality; flow; spinor-helicity; tree-level; diagram; amplitude; generator; numerical; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The chirality-flow formalism has proven to make amplitude calculations in the Standard Model analytically simple in comparison to previously established formalisms. To test the viability of the chirality-flow formalism for numerical implementations, a Chiral Automized Flow Extension (CAFE) for MadGraph5_aMC@NLO has been developed to compare amplitude evaluation time scaling between the two. LÄS MER

  3. 3. Datorer i klassrummet : om lärare och elevers upplevelse av en-till-en

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Robin Karlsson; [2021]
    Nyckelord :en-till-en; 1:1; datorer; gymnasieskola; enkät; intervju;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om elevers och lärares upplevelse av att arbeta med datorer i undervisningen inom ramen för ett nyligen infört en-till-en-projekt i en genomsnittlig svensk gymnasieskola år 2012. Syftet med undersökningen är att analysera och diskutera vilka för- och nackdelar lärare och elever upplevde i relation till det införda en-till-en-projektet år 2012. LÄS MER

  4. 4. Lärarvision med en-till-en : En intervjustudie om lärares möjligheter, farhågor, direktiv och användning av en-till-en-datorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Torbjörn Arvidsson; Per Herkel; [2019]
    Nyckelord :1:1; digital kompetens; digital undervisning; digitalisering; en-till-en; en-till-en-dator; samr; vision;

    Sammanfattning : Digitalisering och användande av datorer har ökat kraftigt i samhället, så även i skolans värld. Under de senaste åren har allt fler skolor försett varje elev med en egen dator, så kallade en-till-en-datorer. LÄS MER

  5. 5. Surfplattan i förskolan : En studie om hur förskollärare använder surfplattan för  barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amanda Snarberg; [2017]
    Nyckelord :Tablet; Digital competence; Preschool; Children s language development; Surfplatta; Digital kompetens; Förskola; Barns språkutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers use the tablet as a digital tool for children's language development. Interviews are the method used in the work. Three preschool teachers and a special pedagogue have been interviewed in the study. LÄS MER