Sökning: "Aeneas"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Aeneas.
1. We Are Very Similar, yet We Are Very Different: J.R.R Tolkien´s Éowyn of Rohan´s Vergilian Origins and Her Search for Meaning
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Abstract: Through the years, many characters in The Lord of the Rings have been analysed in different ways. Éowyn is no exception. Her character has often been associated with the shield-maidens and Valkyries existing in Nordic Germanic and Anglo-Saxon literatures. This essay, however, breaks with this tradition. LÄS MER
2. Automatic Annotation of Speech: Exploring Boundaries within Forced Alignment for Swedish and Norwegian
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : In Automatic Speech Recognition, there is an extensive need for time-aligned data. Manual speech segmentation has been shown to be more laborious than manual transcription, especially when dealing with tens of hours of speech. LÄS MER
3. Are Dyslexic People Grittier? Examining difference in the non-cognitive skill grit for dyslexic and non-dyslexic Swedes
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Associated with the specific learning disability, commonly known as dyslexia, there exists a notion that dyslexia bring with it some positive side-effects. One of these is that the reading disability supposedly leads to the development of positive traits, traits that could be crucial for long-term achievement. LÄS MER
4. Uppvärmning för kroppens och röstens känslouttryck på scen - Ett sökande efter de inre känslorna utanpå
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Opera är sceniska och musikaliska uttryck sammanvävda och som operasångare förväntas du kunna förmedla känslor genom din sång och din scenframställning, men hur kan operasångaren hantera dessa, ofta stora känslouttryck, på ett sceniskt tydligt och trovärdigt sätt? I detta arbete skriver jag om den uppvärmning för känslouttryck i kropp och röst som jag skapat inför, och provat under, repetitionsperioden och föreställningsperioden för operan Dido & Aeneas. Uppvärmningen baseras på 8 grundkänslor och 28 sekundära känslor som med hjälp av traditionell och retorisk gestik kopplas ihop med universella ansiktsuttryck. LÄS MER