Sökning: "Andres Alvarez"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Andres Alvarez.

  1. 1. Den som alltid måste förtjäna sin plats, har ingen plats : En analys av fem svenska romaner ur ett integreringsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Andres Alvarez; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats består av en analys av fem samtida svenska romaner där syftet med studien äratt utifrån klass, etnicitet och kultur undersöka hur samhället skildras med fokus påintegration och multikulturalitet samt litteraturundervisning (didaktisk potential). De romanersom behandlas är: Melody Farshins Mizeria (2018), Lowkey (2020) och 100K (2022) samtNora Khalils Yani (2022) och Malin Persson Giolitos I dina händer (2022). LÄS MER

  2. 2. Always Mind Me: Responding Subjectively to Literary Texts in Order to Create the Ideal L2 Self in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sofie Jansson; Andres Alvarez; [2022]
    Nyckelord :reader response theory; subjective reader response; L2 motivation; EFL teaching; literature; L2MSS; literary criticism;

    Sammanfattning : This essay aims to examine the applicability and relevance of subjective reader response in relation to second language (L2) motivation within literature education in the classroom of English as a Foreign Language (EFL). With support from previous research within the field of reader response theory (RRT), this essay argues that a subjective reader response approach contributes to increasing students’ motivation in relation to literature education Thus, this essay answers the following questions: 1) Does subjective reader response contribute to creating motivation among students in EFL (literature) teaching, and if so, how can this theory be implemented? 2) Does subjective reader response support students’ construction of what Zoltán Dörnyei refers to as “Ideal L2 self”? 3) What are the main benefits of using a reader response approach? The results support the hypothesis that a subjective reader response approach contributes to increasing students’ motivation in relation to literature education. LÄS MER