Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Volatility Forecasting - A comparative study of different forecasting models.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emil Sturesson; Anton Wennström; [2023-06-29]
    Nyckelord :Volatility; GARCH; EGARCH; t-GAS; HAR-RV; Realized GARCH; Volatility Forecasting; Volatility Modelling;

    Sammanfattning : This study evaluates the out-of-sample forecasting performance of different volatility mod- els. When applied to XACT OMXS30, we use GARCH(1,1), EGARCH(1,1), and t- GAS(1,1) to forecast squared daily returns while Realized GARCH(1,1) and HAR-RV are used to forecast Realized Variance. LÄS MER

  2. 2. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Wennström Anton; Ström Lisa; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Etik och moral;

    Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Lisa Ström; Anton Wennström; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Etik och moral;

    Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER