Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Volatility Forecasting - A comparative study of different forecasting models.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This study evaluates the out-of-sample forecasting performance of different volatility mod- els. When applied to XACT OMXS30, we use GARCH(1,1), EGARCH(1,1), and t- GAS(1,1) to forecast squared daily returns while Realized GARCH(1,1) and HAR-RV are used to forecast Realized Variance. LÄS MER
2. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER
3. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER