Sökning: "Csr mode"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Csr mode.

  1. 11. Konsumenter väljer bort hållbart mode : En kvantitativ studie om klyftan mellan konsumenters vilja och handling vid köp av hållbart producerat mode

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Katerina Swensson Doschoris; [2020]
    Nyckelord :CSR; Hållbarhet; Hållbart producerat mode; Klyfta mellan vilja-handling; Utbud; Pris; Tillgänglighet; Trender;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Konsumenter väljer bort hållbart mode Författare: Katerina Swensson Doschoris Handledare: Kaisa Lund Examinator: Richard Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, kandidatarbete. LÄS MER

  2. 12. Cognitions, Conflicts & Consumption : Work CSR congruence and employees’ cognitions and rationalization in the fair fashion industry

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Fransson; Ina Müller; [2020]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Cognitive Dissonance; Fair Fashion; Corporate Social Responsibility; Kognitive Dissonanztheorie; Nachhaltige Mode; Corporate Social Responsibility; Kognitiv Dissonans; Rättvist Mode;

    Sammanfattning : Background: The world faces a consumption crisis. The fashion industry in particular is a branch in which excessive consumption patterns are present. Consumers have intentions to consume products that are more sustainable but often do not purchase accordingly; this is commonly called the CSR-consumer paradox. LÄS MER

  3. 13. En ohållbar modebransch i ett samhälle med CSR-fokus : En retorisk textanalys av hur modeföretag i Sverige kommunicerar CSR

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Lund; Carlsdotter Carlsdotter; [2019]
    Nyckelord :sustainability; CSR; triple bottom line; fashion industry; rhetoric; hållbarhet; CSR; triple bottom line; modeindustrin; retorik;

    Sammanfattning : Hållbarhet och CSR blir viktigare för företag över hela världen. Syftet med denna studie är att se hur tre stora mode- och accessoarföretag i Sverige kommunicerar CSR på sina hemsidor. De studerade företagen är Nelly, Daniel Wellington och NA-KD. Denna studie har en retorisk utgångspunkt och bygger på teorin om triple bottom line. LÄS MER

  4. 14. Fast fashion tvättar kläder gröna : en kvalitativ studie kring förekomsten av Greenwashing i hållbarhetsrapportering hos svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Olenmark; Louise Westford; Alva Lantz; [2019]
    Nyckelord :Fast fashion; Triple bottom line; CSR; Greenwashing; Green Marketing; The Seven Sins; Sustainability; Consumption; Gröntvättning; CSR; Triple Bottom Line; Grön marknadsföring; The Seven Sins; Fast Fashion; Hållbarhet; Konsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Fenomenet fast fashion erbjuder inte minst mode med låg prisbild för den stora massan samt nyheter varje vecka, utan bidrar även till massproduktion och masskonsumtion. Miljömässig skada sker under alla steg av en mode- och textil försörjningskedja, där expansionen av både produktion och konsumtion bidrar till ökad miljöpåverkan. LÄS MER

  5. 15. Corporate Social Resposibility in Småland : A qualitative study on the CSR development of small and medium sized enterprises of CSR Småland

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Muhiyadin Ali Sharawe; Karl Lindstrand; Sherin Sedalo Biley; [2019]
    Nyckelord :CSR Småland; sustainability; motivations; consolidative model; economic performance; organizational change; developmental stages;

    Sammanfattning : Background: Over the years, businesses have come under the microscope as consumers and other stakeholders such as employees, environmentalist and journalists investigate any wrongdoings. Investors are also aware of the damages caused by organizations that are only concerned with profit maximization, and now they are diverging their investment to more sustainable companies. LÄS MER