Sökning: "Csr mode"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Csr mode.

  1. 21. With some power comes great responsibility : Ethical dilemmas occurring during Swedish small and medium sized enterprises’ entry process in politically unstable markets

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hilda Eriksson; Jennifer Königsson; [2018]
    Nyckelord :International business; Ethical dilemmas; Entry strategies; CSR; SMEs; Internationalization; Business ethics;

    Sammanfattning : Due to an increase of internationalization Swedish SMEs are faced with more issues regarding ethical dilemmas when entering foreign markets than they have been in the past. The ethical dilemmas, such as bribery and corruption, affect companies’ entry strategies in regards of moral standards and becomes an issue for markets that are characterised as being unstable. LÄS MER

  2. 22. Det komplexa valet av leverantör och dess betydelse för företagens framgång : En fallstudie i den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Caroline Wu; Sandra Fernström; [2015]
    Nyckelord :Fashion industry; Fashion company´s; Supplier relationships; CSR; Sustainable production; Sustainability; Trade credit; Modebranschen; Modeföretag; Leverantörsrelationer; CSR; Hållbar produktion; Hållbarhet; Handelskredit;

    Sammanfattning : Modeföretagen i Sverige 2015 befinner sig i en mycket konsumentstyrd bransch där trender uppstår och passerar snabbt, vilket ger en bransch som ständigt förser marknaden med nya varor. Mode är samtidigt råvaruintensiv och lämnar ett avtryck i miljön som påverkar alla. LÄS MER

  3. 23. CSR på mindre modeföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Helena Bayramoglu; Linnea Andersson; [2015]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; SMF; företag; mode; textil;

    Sammanfattning : Denna uppsats har till syfte att beskriva hur mindre modeföretag arbetar med hållbarhetsfrågor och möter konsumenternas förväntningar på hållbar utveckling. Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod där främst intervjuer med mindre modeföretag ligger som underlag för hur det ser ut på marknaden idag. LÄS MER

  4. 24. La communication publique des entreprises françaises et suédoises : Une étude sur la traduction de la terminologie RSE, les mots abstraits ou à la mode et les différences syntactiques

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Bussenot; [2014]
    Nyckelord :traduction; Français; Suédois; communication publique; terminologie; Responsabilité Sociale de l Entreprise; Développement Durable; mots abstraits ou à la mode; analyse constrastive; rhétorique; translation; French; Swedish; corporate communication; terminology; Corporate Social Responsibility CSR ; Sustainable Development; buzz words; contrastive analysis; rhetoric;

    Sammanfattning : How do Swedish and French corporate communication differ from a linguistic point of view? This paper compares corporate communication in the area of Corporate Social Responsibility (CSR) and is based on extracts from Renault’s 2013 CSR Report. The original French report is compared to its Swedish translation made by the author of this paper. LÄS MER

  5. 25. En studie av spårbarhetssystem i modeindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Therese Andersson; [2014]
    Nyckelord :Kommunikation; grön marknadsföring; spårbarhet; SSCM; CSR; hållbar utveckling; transparens; SCM; transparens; standarder; value chains; mode;

    Sammanfattning : Allmänheten har blivit mer uppmärksammad vad gäller miljörelaterade frågor och ställer högre krav på företag att arbeta för en hållbar utveckling. Generellt sett har företagen utformade riktlinjer vad gäller arbetsmiljö och arbetsvillkor men sämre insyn i produktionens miljöpåverkan. LÄS MER