Sökning: "Homophily"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Homophily.

  1. 21. The Influence of Online Social Ties on Consumers' Purchase Intentions : eWOM in the Case of Swedish Blog Readers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Amanda Tropp; Olivia Netterström; Medina Alisic; [2015]
    Nyckelord :purchase intentions; social ties; eWOM; homophily;

    Sammanfattning : Background: The advice and opinions given by consumers online have been proven to have a positive influence on consumers purchase intentions. It has previously been established by researchers that consumer-created information is more trustworthy compared to information provided by a seller. LÄS MER

  2. 22. Fraternity, sorority and stereotyping: A field experiment examining gender dynamics in referral based hiring

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Erik Polano; Lukas Kvissberg; [2015]
    Nyckelord :Gender Differences; Gender Bias; Social Networks; Homophily; Occupational Segregation;

    Sammanfattning : We conduct a field experiment to study same gender bias and gender stereotyping in job referrals at a business school in Sweden. Subjects were given one of two job advertisements and were instructed to refer another student at the business school to the position. LÄS MER

  3. 23. Homophily and Ethnic Background in the Classroom

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Amalia Alvarez Benjumea; [2015]
    Nyckelord :Homophily; social network; inter-ethnic friendship; intra-ethnic friendship; school network; social group; structural constraints; school classrooms;

    Sammanfattning : The research presents a study of ethnic homophily, i.e. the tendency of agents to be connected to similar others, in the school context. It uses two observations of the complete social network of a cohort of Swedish students (n=115) in a secondary school. LÄS MER

  4. 24. Ömsesidig politisk och social agentskap i kamratrelationer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Polina Dokukina; Emma Mejstedt; [2014]
    Nyckelord :Kamratrelationer; agentskap; homophily; politisk socialisation; ömsesidighet; politik.;

    Sammanfattning : Syfte med uppsatsen är att ta reda på om ungdomar efter diskussioner kring politiska och samhälleliga frågor påverkar varandras åsikter och blir mer lika. Studien baseras på enkätsvar från gymnasieelever som följts från årskurs ett i gymnasiet till årskurs två från tre skolor i Örebro. LÄS MER

  5. 25. Analyzing the determinants of the UK consumer's engagement in Viral Marketing on Social Networking Sites : A university Student's perspective

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Ali Alkhateeb; Zahir Alli; Wissam Moussa; [2012]
    Nyckelord :Viral Marketing;

    Sammanfattning : Social media, especially the social networking sites (SNS) like Facebook.com, has experienced exponential growth all across the globe in the last decade. It is rapidly attracting the consumers and replacing the traditional media. LÄS MER