Sökning: "Homophily"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet Homophily.
21. The Influence of Online Social Ties on Consumers' Purchase Intentions : eWOM in the Case of Swedish Blog Readers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The advice and opinions given by consumers online have been proven to have a positive influence on consumers purchase intentions. It has previously been established by researchers that consumer-created information is more trustworthy compared to information provided by a seller. LÄS MER
22. Fraternity, sorority and stereotyping: A field experiment examining gender dynamics in referral based hiring
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : We conduct a field experiment to study same gender bias and gender stereotyping in job referrals at a business school in Sweden. Subjects were given one of two job advertisements and were instructed to refer another student at the business school to the position. LÄS MER
23. Homophily and Ethnic Background in the Classroom
Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The research presents a study of ethnic homophily, i.e. the tendency of agents to be connected to similar others, in the school context. It uses two observations of the complete social network of a cohort of Swedish students (n=115) in a secondary school. LÄS MER
24. Ömsesidig politisk och social agentskap i kamratrelationer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syfte med uppsatsen är att ta reda på om ungdomar efter diskussioner kring politiska och samhälleliga frågor påverkar varandras åsikter och blir mer lika. Studien baseras på enkätsvar från gymnasieelever som följts från årskurs ett i gymnasiet till årskurs två från tre skolor i Örebro. LÄS MER
25. Analyzing the determinants of the UK consumer's engagement in Viral Marketing on Social Networking Sites : A university Student's perspective
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Social media, especially the social networking sites (SNS) like Facebook.com, has experienced exponential growth all across the globe in the last decade. It is rapidly attracting the consumers and replacing the traditional media. LÄS MER